/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bilig PC
Fra : LarsSimoni
Vist : 1942 gange
75 point
Dato : 27-11-11 12:42

Hej derude

Jeg overvejer at købe en PC til mine de gamle, da den de har er ved at være udkørt.
Jeg er klar over man kan få en skide god PC til 5.000,- men så meget skal de alligevel ikke have i julegave for :)

Jeg har overvejet nedenstående model:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/EMLXNE602052/emachine-15-6-barbar-computer-eme443-e304g32mikk

Som udgangspunkt virker den jo fin, til det de skal bruge den til: Surf, spil på nettet, og mails.
Men alligevel, så er det en forholdsvis lille processor.

Hvad siger i eksperter? Er det dumt at købe sådan en med så lille en processor, eller er det dumt at købe en eMachine?

Der sælges i øvrigt også denne her, men for mig ser den ud til at være med færre ram:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/EMLXNE602054/emachine-15-6-barbar-computer-eme443-e302g32mikk

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-11 13:33

Hvorfor skal den være bærbar? Bærbare er lidt upraktiske at arbejde på, det er meget nemmere at bruge en stationær computer med selvstændig skærm, mus og tastatur og så er de som regel billigere med samme eller bedre ydelse, husk at skærm med mere kommer oveni prisen:
http://www.computersalg.dk/produkt/645710/Lenovo-ThinkCentre-Edge-71-1577-Tower-

Bærbare er for dem som bruger deres computer andre steder end derhjemme

Accepteret svar
Fra : steffen15

Modtaget 75 point
Dato : 27-11-11 15:03

Hej jeg vil dybt fraråde dig til at købe den EMLXNE602052 da den er vildt langsom. vi har mange kunder som kommer retur med dem selv om vi har forklaret at de er meget langsomme.

Brug 500 kr og købe denne her http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SATC660200/toshiba-satellite-15-6-barbar-computer-c660-220

Den er vildt god til prisen og så er Toshiba det mærke som vi ser mindst på værksted.

Mvh Steffen Datasælger

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-11-11 16:58

Her er en god hurtig pc, som jeg netop har købt. Jeg er meget tilfreds med den. Den er hurtig og lever op til alle krav ved almindelig brug. Processoren er den næsthurtigste på markedet og grafikkortet er også ganske god. Så skal du have en skærm til vel ca 1500 kr - 2000 kr. som der nævnes bør du gøre op med dig selv om du har behov for at flytte rundt med pcen. Du kan yderligere tilføre en backupharddisk til ca 600 kr, som ligger praktisk i en dockslæde oven på computeren. Du får meget mere for pengene, hvis du køber en stationær.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-11-11 21:46

Den skal være bærbar fordi mine de gamle kun bruger computeren engang i mellem, når de sidder med den i sofaen og surfer. De har altså ikke plads til en stationær, selvom det økonomisk vil være det klart mest fornuftige.

@steffen15:
Du virker til at have styr på modellerne, hvis også du sælger dem. Og efter specifikationerne kan jeg også godt se man får den noget større processor for 500,- mere. Er Toshiba noget du generelt vil anbefale, eller er det blot den her model? Og vil du generelt anbefale at man ikke køber en eMachine eller en Acer?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-11-11 00:06

Denne Levono:
http://www.wupti.com/Produkter/503723_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite
Levone har laaaang bat-tid
Du kan også prøve medion.dk De har nogle fortrinlige maskiner. Nogle vil vrænge på næsen, lad dem det! Medion har i dag USB 3.0, HDMI mm. til priser, som andre vil have mere end 1000 kr. for - eller mere. De har lige haft én med refleksfri skærm til omkring de 3000 kr.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 28-11-11 00:15

@alka:
Selvom det naturligvis er at foretrække, så er batteritiden egentlig ikke et kriterium.
Computeren vil være sluttet til strøm hele tiden, ligesom et parameter som grafik heller ikke er relevant.

Det skal bare være sådan at når de sidder i Windows og søger på IE, så går det stærkt, og computeren skal ikke være langsom om 6 måneder.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-11-11 09:25

Muligheden ligger også i brugt prøv at se hos
www.brugtecomputere.dk

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 28-11-11 18:03

Jeg sælger mest samsung og Toshiba til kunder da jeg synes kvaliteten er i top..

Den model jeg sendte link til er meget billig. Grunden til den er så billig er fordi det er sidste års i3 processer hvilket er helt fint til dine forældre.
Held og lykke med købet.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 04-12-11 12:09

steffen15:
Den Toshiba du foreslog ville jeg ud og købe igår - og så havde de naturligvis sat prisen op :(

Hvad siger I til den her:
http://www8.hp.com/dk/da/products/laptops/product-detail.html?oid=5182563

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-12-11 12:16
Godkendelse af svar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-11 13:42

Tak for svaret steffen15.