/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bærekugle eller styrekugle
Fra : simonanton
Vist : 838 gange
50 point
Dato : 24-11-11 21:01

Min P. 206 klonker meget ved stille kørsel samtidig med skarpsving.

ligeledes trækker den til den ene side ved relativ høj fart.

Når jeg så tager ved det ene forhjul kl 3-9 er der noget slør.

når jeg tager fat kl 6-12 mærkes der ikke slør.

Hvilken kugle vil imene det drejer sig og

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-11-11 21:19

Citat
Hvilken kugle vil imene det drejer sig og

Den der sidder på dine skuldre.

Forudsat altså,du ikke kører på værksted. (I meget lav fart).

M.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-11-11 21:43

Der vil altid være lidt slør, når du rusker den i 3-9.
For mig lyder det mest som et af dine kardangkryds er dårlige (hvis den er forhjulstrukken)

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 24-11-11 22:51

Det er styrkulen der er slør i. Det er ikke så slem, det tager kun ca. 20 minuter at skifte den , men du skal nok ligge ha` den sporet , når du har skiftet den.

V H Jens.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-11-11 02:12

Severino den ér forhjulstrukket, og jeg vil godt sætte 10 stegte rødspætter på dine homokinetiske led (sofistikerede kardankryds)
og som Mosebaek skriver stille og roligt direkte på værksted (du risikerer at det syge led smider alle 8 kugler næste gang du drejer skarpt, og så har du nul træk)

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 25-11-11 02:53

Citat
Min P. 206 klonker meget ved stille kørsel samtidig med skarpsving.

Dette tyder meget på at det er knokleledet der er gået, 99% sikkert.

Citat
Når jeg så tager ved det ene forhjul kl 3-9 er der noget slør.

Her er det styrekuglen der er gået, så du har altså to ting der er defekt, og skal laves.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-11 08:56

Klonk klonk har jeg også oplevet ved et knækket stabilisator led (den lille lodrette stang)

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-11-11 19:50

Få lettet forenden ( på bilen ) og af med hjulene. Få kigget styre og bærekugler m.m. efter, og få lavet de fejl INDEN det går galt. Det er usmart, at køre med høj hastighed, når du ikke ved hvad der er udskiftningsmodent i dit fortøj. Hvis enten styre eller bærekugle slipper sit tag, vil du hverken sidde bag rattet eller se følgerne.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 28-11-11 23:53

Hvordan går det med kulen ?