/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev Emma Sofie Juliane Petersen fø
Fra : 2601
Vist : 669 gange
300 point
Dato : 24-11-11 19:58

Hvor blev Emma Sofie Juliane Petersen født den 18. januar 1893??? i København.

Jeg har søgt i Sct. Johannes , Sct. Stefan og i Brønshøj sogn.

Ifølge Politiets registerblad oprettet 1/5 1901 på Station 8 (Ydre Nørrebro og Brønshøj-Husum), Juliane Sophie Emma Petersen , 18-1-1893 , København
Stillinger:
Meldt Bopæl:
Fr. sundsvej 37 st. Hj.
12 1/5 Ole Jørgensens Gade 2,4.

Hun er også oprettet 1/11 10 på Station 5 (Vesterbro), Emma Juliane Sofie Petersen , 18-1-1893 , København.

Jeg har søgt efter hende uden at finde helse. Jeg kender ikke hendes far og mor og da jeg var på Landsarkivet i går og så efter i Gentofte Kirkebog da hun i 1955 ifølge Krak boede Sehestedvej 5, 2900 Hellerup, men ikke i 1956 og frem.

Mogle der ved hvor jeg ellers kunne lede efter hende???

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 24-11-11 21:29
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-11-11 21:32
Kommentar
Fra : vith

Dato : 24-11-11 21:39

Du finder hendes konfirmation her

KB 1902-1913 Kapernaum, Kbh. opslag 199 nr 24

Kommentar
Fra : vith

Dato : 24-11-11 21:40

Hun er døbt i St. Pauls Kirke

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 300 point
Dato : 24-11-11 22:34

Du finder dåben KB 1892-1900 Skt. Paul opslag 228 nr 15 og her hedder hendes forældre
Jørgen Vilhelm Petersen og Anna Louise Andersen.

Meget mærkeligt, for ved hendes konfirmation hedder de
Christian Christensen og Juliane Larsen.

Modersvilje - du har et helt 3. sæt forældre. Hvor har du dem fra?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-11-11 08:46

hej vith
Fra en FT , men husker ikke hvilken!

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-11-11 09:59

Tak for svaret vith.

Nej mange tak for svaret. Hvilken forældre hun har ved jeg først når jeg finder ud af hvor un er død. Hun bliver gift, men hendes mand var meldt ud af folkekirken og de to børn kan jeg ikke finde døbt så jeg kender heller ikke fadderne.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak for hjælpen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-11 10:02

Til modersvilje

Må jeg sige dig tak for din hjælp. Det er første gang at jeg står med tre forældre til en person. Nu må jeg finde ud af hvor hun er død og hvis hun heller ikke som sin mand ermeldt ud af folkekirken finder jeg nok ud af hvem hendes far og mor er.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-11-11 10:50

Det er da noget af en spændende opgave, du har fået der

God anejagt