/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Man skal høre meget
Fra : granner01
Vist : 891 gange
100 point
Dato : 24-11-11 17:56

http://www.bt.dk/danmark/kraeftsyg-maatte-vige-pladsen-for-anders-fogh

Ja hvad synes i om dette?

Jeg er forarget efter han har brugt vores penge til egen vinding. Betalte vi ikke for at han kunne blive generalsekretær. Og kunne han ikke blive opereret på Privathospital i udlandet? Han har vel råd til det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-11 18:05

Tak for kaffe en grimmert!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-11-11 18:08

Selv om jeg ikke har for flem flade øre sympati for AFR, hverken menneskeligt eller politisk, så tror jeg IKKE det er ham der har sørget for flytningen, men Rigshospitalets ledelse!

Overskriften er da også "Rigshospitalet sparker uhelbredelig syg patient ud af sengestue" og det er da også Rigshospitalets direktør, der er ude at undskylde.

AFR er alt for meget politiker, derfor interesseret i ikke at have dårlige sager, til at have særget for, endsige valgt, at en, ovenikøbet alvorligt syg patient, skulle flyttes og smides ind på et kontor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-11 18:12

Føj for s..................

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-11 18:12

Det vil jeg give dig ret i, men det er tanken at han arbejder i udlandet, får løn i udlandet og får behandling i Danmark. Betaler han skat i Danmark?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-11 18:16

Jeg må give "vagnr" ret......

Det er IKKE patienten der har taget beslutningen eller "smidt" nogen ud.....

Det er den ledende afd. læge der "styrer" den slags - om så nogen højere oppe har givet ordre til det (måske af sikkerhedsmæssige grunde) får vi jo ikke at vide....

Mon ikke den afd.læge har fået en "røffel"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-11-11 18:18

Til skatten, han kan ikke kopiere Helle Thorning, AFR er jo, i modsætning til Stephen Kinnock, dansker, har været skattepligtig her i mange år, og har sin familie her.

Han er for smart til at forsøge, det ville blive afsløret på et øjeblik.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-11 18:38

Ja vel er han dansker, men hans kone bor jo hos ham i udlandet og deres børn er for længst flyttet hjemmefra. Han skal jo bo i udlandet hvis han vil have den stilling. Altså er han ikke skattepligtig her. Betaler han så skat alligevel?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-11-11 19:01

Jeg mener han stadig har hus i Nærum, det kan man (normalt) kun have hvis det er ens helårsbolig, og så er det svært at hævde man ikke bor i Dk. Det eneste man son dansker (normalt) kan have af fast ejendom her, og undgå at skulle betale skat her, er et sommerhus, som man så kun må bruge i begrænset tid.

Men først og fremmest tror jeg ikke AFR vil risikere en tur i mediemøllen, så han overholder givetvis reglerne til punkt og prikke.

"Bare" sygehussagen her må ærgre ham noget så grusomt, det kan jeg nu godt leve med, selv om jeg ikke tror han er den skyldige

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-11 19:07

Det er muligt han ikke selv har smidt nogen ud direkte. Men han har vel stået i spidsen for sygehusbesparelserne......................men kommer selv straks til.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-11-11 19:54

Helt enig med Eyvind
"Det er muligt han ikke selv har smidt nogen ud direkte. Men han har vel stået i spidsen for sygehusbesparelserne......................men kommer selv straks til."

Når vi engang når dertil, at (ex)statsministre kommer på ventelisten, eller at nybagte mødre får lov at blive ligeså længe på hospitalet efter fødslen som prinsesserne (er det i øvrigt ikke underligt, at alle andre får at vide, at det er meget bedre at komme hjem, så snart navlesnoren er klippet, mens det åbenbart er bedst for prinsesser [selv dem der var helt almindelige kvinder indtil prinsen på den hvide hest fandt dem] at blive på hospitalet i dagevis?) har vi fået fuld lighed i samfundet!

Til den tid er jeg nok forstenet (det er der selvf nogle der mener allerede er tilfældet )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 19:59

Selv kommunister og "slige" har en rangorden

Et samfund hvor ALLE var lige ville ikke være til at holde ud - og vil iøvrigt heller ALDRIG opstå - UANSET styreform og regering

Det eksisterede ikke en gang i stenalderen

Hvis ikke de "største spidser" havde fordele ville menneskeheden uddø

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-11 20:31

Det har du nok ret i Refi, og så kan man tro på at han har så meget moral at han tilbyder at bytte med hende der røg ud på kontoret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 20:39

Citat
og så kan man tro på at han har så meget moral at han tilbyder at bytte med hende der røg ud på kontoret

Det har han INTET vidst om før det kunne læses i avisen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-11-11 20:49

refi, jeg troede godt du kunne genkende ironi, fx knager jeg kun engang imellem i leddene, indtil videre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 21:06

Det kan jeg normalt også - men med den indstilling du for det meste lægger her så jeg ikke noget ironisk (udover måske slutkommentaren)

Men du er da kommet et stykke mod det "gode" samfund hvis du accepterer forskelsbehandling

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 24-11-11 22:45

Tja gad vide hvad han selv siger? Til det der hø.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 24-11-11 23:41

Citat
Tja gad vide hvad han selv siger? Til det der hø.

Der er ikke noget at komme efter.....

Føj for en skandale, ledelsen af Rigshospitalet må have en dårlig smag i munden, efter denne her sag.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-11-11 02:04

Rød eller blå
Sass er blevet behandlet helt urimeligt
og
Rigets ledelse er nogle spytslikkere og Fog har (som bl.a. vagnr har påpeget) ikke anet noget om flytningen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-11-11 11:04

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-11-11 13:23

Jeg blev henvist til en undersøgelse på OUH, der var så 6 ugers ventetid.
En anden undersøgelse fik jeg brev om i går...............9 måneders ventetid

Begge er nu droppet idet det blev akut.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-11-11 13:37

Citat
Begge er nu droppet idet det blev akut.

Så må vi håbe det ikke bliver alvorligt, bare fordi det er akut

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 17-12-11 13:17

Tak for svaret refi. For du har ret. Det er lægen som har taget beslutningen.