/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
NetGear Router
Fra : edison
Vist : 890 gange
300 point
Dato : 19-11-11 18:54

Hejsa,
Jeg har købt en netgear router model: wndr3400 n600.
http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/wndr3400.aspx

Men har lidt problemer med den, især det trådløse net. vi, altså 3 maskiner bliver smidt af routeren tid til anden,Nogle gange er der 10 min imellem, Andre gange mere, og en gang immellem, går der timer.
og det andet problem er at vi ikke kan opnå de 300 mgps som router er sat til, vi får typisk 54 mgps, og nogle gange 154 mgps.

Er der nogle af jer der ar en ide....

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 300 point
Dato : 19-11-11 20:01

den kører måske på en kanal, som naboen brurger
hent progammet:
inSSIDer
der kan du hvilke kanaler der bruges
der skal være en vis afstand mellem dem

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-11-11 22:39

Måske du også kan fortælle os om placeringen af routeren og andre enheder lige omkring routeren og ikke mindst placeringen af de enheder der skal være tilsluttet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-11 22:49

Prøv lige at se inde i routerens menu, under det trådløse; om den bliver sat til at køre med en fast hastighed på nettet.
Det kan nemt være det som afstedkommer dette problem.
Normalt kan der vælges mellem flere hastigheder på dit trådløse netværk, men her bør du vælge den der hedder "AUTO"

Det vil bevirke, at dit netværk hele tiden tilpasser hastigheden efter den maskine der har den dårligste forbindelse. Det trækker så de andre med ned i hastighed. Men der skrues op igen, når forholdet tillader det.

Så længe at hastigheden ligger over den hastighed du har ud af huset på din væg tilslutning, så vil du ikke mærke noget til en nedsættelse af hastigheden.

Hvis du fortsat køre med fast hastighed, så vil den maskine der ike kan opretholde routerens hastighed, få time-out og smidt af netværket.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-11 16:48

Halloooo

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-01-12 09:33

ups... undskyld det tog så lang tid.. det er fikset,

Godkendelse af svar
Fra : edison

Dato : 14-01-12 09:35

Tak for svaret ferik.