/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Åben dokument Office webaccess
Fra : o.v.n.
Vist : 752 gange
200 point
Dato : 18-11-11 19:41

Hej jeg forsøger at hjælpe et menighedsråds medlem som har fået en mail fra kirkeministeriet, når han vil åbne den vedhæftede fil kommer han til en side hvor der som eneste forslag er: Åben dette dokument med Microsoft Outlook Webaccess.
Hvad gør han? Han har Microsoft Office 2007 uden Outlook, han har ikke en login til Microsoft og som jeg forstår de forsøg jeg har prøvet så er det en betingelse.
Kan vi et sted vælge at hente dokumentet? Jeg kan ikke få øje på den mulighed.
500 point for et hurtigt svar, problemet skal gerne løses i aften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-11 19:42

Styre systemet er Windows 7 Home Premium

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-11 19:50

Rettelse: Det er ikke en vedhæftet fil, det er adgangen til selve postkassen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-11 21:35

Microsoft Outlook Webaccess er en internetprotal hvor man kan hente post fra.

Lige som min her: https://mail.hilsoe.dk/exchange , for at se det rigtigt skal man bare lige klikke på Fortsæt til dette websted (anbefales ikke)., da jeg ikke har råd til et certificeret certifikat så se det sådan ud.

Den person du prøver og hjælpe skal kende adresse til den protal som han henvises til og skal have et brugernavn og en adgangskode for at kunne logge ind, hvis han ikke har det så må han henvende sig til nogen der kan give ham disse oplysninger.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 19-11-11 00:19

Adressen du søger er https://mail.km.dk brugernavn og kodeord må personen du hjælper selv skaffe eller ligge inde med.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-11-11 07:28

Citat
mail fra kirkeministeriet, når han vil åbne den vedhæftede fil kommer han til en side hvor der som eneste forslag er: Åben dette dokument med Microsoft Outlook Webaccess.

Beder dem om at sende en almindelig mail.
Og det kommer fra det Offentlige - alt skal da også tidsrøvende
og besværligt, når først de kommer igang.

Men det hjælper jo ikke dig nu og her...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-11 11:26

Problemet er ikke løst, vi ser på forslagene og vender tilbage, ikke mere i dag jeg er ret optaget resten af dagen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-11 17:05

Tak for svaret webnoob.