/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
undertøjs farvning? O.O
Fra : ohaiyo
Vist : 680 gange
20 point
Dato : 17-11-11 13:47

jeg har en efterhånden lidt affarvet BH, som originalt var lyserød, men nu er den mere hvid, der er også kommet farve fra hårfarvning på den. ;(

jeg vil gerne ha den farvet sort. kender i en måde at gøre det på.
evt. med ting man har i hjemmet :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 13:50

Gå ned i Matas og køb sort tekstilfarve og anskaf dig så et par gummihandsker. Så bare gå i gang.

Kommentar
Fra : ohaiyo

Dato : 17-11-11 14:00

ttak, du kender ikke nogle farve stoffer som man har i hjemmet man kan bruge :)?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 14:06

Jo, jeg vaskede en gul grøn dug sammen med mit undertøj, der nu er forårsfarvet...

Prøv på samme måde en sort dug med overskuds farve.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 15:04

Hvis du har noget sort tøj som skal afgive overskudsfarve, så skal det helst vaskes på 60°.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-11 16:17

Prøv med madkulør

vandet fra sorte oliven ?

eller sort karton

eller hvad med at farve den med rødbedesaft istedet. ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-11-11 17:01

Det afhænger meget af hvad det undertøj er lavet af .
Bomuld er let at affarve og farve, Uld er sværere. Syntetiske stoffwer er meget svære.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-11-11 17:04

Nu ved vi jo ikke hvad du har i hjemmes . tush og carbon, kønrøg og carbon black er blandt mange ting ,som farver sort.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 17:48

Hvis du har et glas rødbeder så kog det sammen med dit undertøj. Det bliver et flot resultat.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-11-11 18:30

....men forbered dig på, at hvis du vasker den farveløse bh sammen med stof som smitter af, så bliver den ikke sort, men nussetgrå.
hvis resultatet skal være godt (dyr bh?), så læg vejen omkring matas og køb den sorte textilfarve til kunststoffer. hvis resultatet skal være exceptionelt flot, skal du blande enten rød eller blå farve i. det giver en fantastisk glød.
det bliver en dyr omgang (det hænder, der er tilbud i matas), men lur mig, om ikke du osse har et par trusser eller to, som kunne komme med.
du kan undersøge om terapi-hobby.dk har billigere farver. tiodligere var det dylon kapsler, som var ganske udmærkede.
håber det lykkes.

Kommentar
Fra : ohaiyo

Dato : 17-11-11 18:33

tusind tak for svar alle sammen ;)

vil helt klart prøve rødbede saften :D