/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
beløb ved siden af førtids pension udb
Fra : 190e
Vist : 969 gange
50 point
Dato : 15-11-11 19:34

tilladt indtægt, før der foretages fra træk når der få,es førtids pension efter gl. ordning pr. år

190e.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-11-11 19:48

Du får det 100% bedst besvaret ved at tage kontakt til borgerservice.
Du kan bare ringe og spørge dem.

Accepteret svar
Fra : stjerneboern

Modtaget 25 point
Dato : 15-11-11 22:50

Det skulle du kunne se bag på udb oversigten man går 1x årligt i starten af året. Men ellers gå på nettet eller som en skriver på kommunen. så gør du ikke noget forkert.
Hvis din partner er pensionist
Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 125.300 kr. om året (2011) eller 128.900 kr. om året (2012), før det påvirker pensionstillægget.

Mvh.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-11-11 07:23

Du må kunne finde det på borger.dk

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 17-11-11 19:32

Men husk lige at det ikke er ensbetydende at boligydelsen ikke bliver berørt.

De vil gerne have at man kommer ned hver md, men det er ligemeget .
Hvis man har varieret indkomst er det for besværligt. Så får du det bare reguleret året efter :)

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 29-12-11 14:14

Tak for svaret stjerneboern.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 29-12-11 15:15

Velbekommen da.