/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hjææælp - min hund skal sælges
Fra : snerose
Vist : 1289 gange
100 point
Dato : 14-11-11 07:18

Jeg er i den meget ulykkelige situation, at jeg er nødt til at sælge min dejlige lille Chihuahua på 2 år, men det er ikke lykkes mig endnu, og jeg tror det er fordi julen står for døren.

Vi skal flytte til en bolig, hvor vi ikke må holde husdyr, og det er med blødende hjerte, at han skal hjemmefra. Det haster, for vi flytter på fredag. Jeg har ham i DBA, delt linket med mange på fb, men stadig ingen henvendelser, selvom prisen er væsentligt nedsat, og i for sig ikke er af den store betydning, vil jeg alligevel kræve et beløb, så jeg er sikker på, at det ikke er et uovervejet køb, så han skal kastes rundt til forskellige familier.

Er der nogle gode ídéer? Det skal siges, at han er en smule nervøs, så det går ikke at rykke ham på internat for derefter at komme videre til en familie.

Jeg er meget ulykkelig og aner ikke mine levende råd

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-11-11 07:34

Har du noget familie der kan passe ham indtil nyt hjem er fundet ? for du kan ikke forvente at den er væk på fredag.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-11-11 07:38

Jeg kan jo godt forstå, hvis du gerne vil have penge for din lille hund, for sådan en kan være ganske dyr, men måske er der en i din omgangskreds, der vil tage den, hvis du forærer den væk? Og så kan du måske se ham en gang imellem alligevel?
Det vigtigste må jo være at han kommer ind i en god familie? Jeg tror ikke på den der med, at man skal sætte en pris på hunden for at sikre, at den ikke bliver smidt rundt. Der kan sagtens være f.eks. en ældre dame, som ikke har flere tusind kroner til at købe hund for, men som alligevel vil passe den som sit eget barn.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-11-11 07:39

Nej det har jeg ikke, men havde selv overvejet at få ham passet indtil det endeligt er besluttet om der må holdes husdyr, men boligen er helt ny, så der er ikke beboermøde før i december. Alle dem jeg kender har nok i både børn og i deres egne husdyr eller også må de ikke selv holde dyr...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-11-11 07:59

Prøv som der bliver foreslået, få ham passet et eller andet sted. Det kan jo være at man kan vedtage, ved beboermødet, at man må beholde den hund man har med når man flytter ind. Men ikke anskaffe sig en ny. Sådan er det altså virkelig mange steder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-11 09:20

Så længe det ikke er endeligt besluttet om der må være husdyr eller ej, er det jo ikke ulovligt at tage vovsen med - så det ville jeg gøre -.

Det er vel også det bedste at have ham med fra start, hvis nu reglen bliver, at de hunde der er der må blive, bare der ikke kommer nye til??

Håber i får en rigtig god løsning- jeg misunder dig ikke den rædselsfulde situation du står i nu

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-11-11 09:23

Nordsted1:
Jeg har spurgt boligselskabet, og de vil ikke give dispensation, selvom jeg har sagt, at jeg nok skal følge reglerne såfremt husdyrhold ikke bliver tilladt.

De er ikke til at hugge eller stikke i - øv! Ja, det er en frygtelig situation, vi står i - det fylder rigtig meget...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-11-11 09:27

Citat
at det ikke er et uovervejet køb

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-11-11 09:34

Nomore:
Så vidt jeg ved, har jeg da ikke skrevet noget om årsagen til flytningen - har jeg? Så lad være med at dømme folk, når du ikke kender baggrunden!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-11 09:55

Betyder det, at man inden byggeriet er taget i brug, har lavet en - forbudt for dyr - lov, som så senere skal til afstemning??

Hvis det forholder sig sådan, så ville jeg også prøve at få hunden passet, indtil i ser hvad afstemningen ender med - det kunne jo være du var så heldig- at det blev tilladt med små hunde. Det vil jeg ønske for dig

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-11-11 10:51

Tusind tak Nordsted1. Ja, vi må håbe det bedste for det lille myr <3

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 14-11-11 10:59

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg kommer nok ikke nogle vegne her på kandu, men jeg er glad for dine søde svar.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-11 11:31

Tag ham med ulovligt, og hold ham som indekat indtil det bliver besluttet, at man må holde hund.

Har han ikke prøvet at bruge kattebakke?

En chi er ikke rigtig egnet til at skifte hjem. De er tit alt for nervøse, og de ender med at leve resten af livet i evig rædsel for alt og alle.

HVIS du ikke vil risikere at smugle ham med i den nye lejlighed, så synes jeg, at du skal lade ham aflive. Det er det mest nænsomme overfor ham. Især fordi han allerede er noget nervøs.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-11-11 12:47

Stakkels dig snerose, det er jo en rædselsfuld situation at stå i.

Jeg vil sige som Birgitta - tag hunden med.
Det er tilladt at have en hund på "besøg" et stykke tid, indtil du har truffet en beslutning.

Din hund har vel haft et godt liv hos dig, og så er det ingen skam at aflive ham, hvis du kommer frem til, at det vil være det bedste for ham.

Jeg har selv en nervøs hund på nogle år, som jeg aldrig ville drømme om at give videre.
Det ville blive for svært for ham, og man vil altid stå med uvisheden, om det nye hjem er godt nok til ham.

Så bliver det eneste rigtige at aflive, men frygteligt hårdt.