/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lenovo G550 ingen strøm
Fra : bhermann
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 13-11-11 17:29

Min datters Lenovo G550 har længe haft en ustabil forbindelse i strøm stikket. Nu er det blevet umuligt at lirke/vrikke stikket, så der kommer strøm på dyret. Den skal til reparation. Men batteriet er helt fladt, og damen har ikke været snedig nok til at få de vigtige filer over på en stick inden da. Kan man tage harddisken ud og smide den over i en Lenovo 3000/N200 vi har, eller starter der så nye ulykker?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-11-11 18:00

Det kan gå galt når du sætter en anden hd i en pc så vil den boote op på den og det hele kan gå galt med styresystemmet.

Men find et hd kabinet til usb eller et usb kabel du kan sætte i din hd og plug den i en adnen pc så kan du få gemet det som skal gemmes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-11-11 18:01
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-11 18:47

Lån et batteri eller få det opladet i en anden computer, derefter kan i jo tage backup mm.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 13-11-11 18:51

Ja, det med at bytte batterier var vores første tanke - men vi har 3 forskellige Lenovo laptops med 3 forskellige batteri størrelser

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-11 19:27

Lad servicemanden lade batteriet, hvis i har ham i nærheden.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 13-11-11 19:28

Har surfet lidt mere, og det er åbenbart en kendt HW fejl - men ikke let og ligetil at fikse. Tror jeg investerer i avexpert kittet overover, så vi får data ud. Der er ikke garanti på bæstet mere, så hvor skal jeg gå hen i 2800 området for at få lavet en reparation?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-11-11 19:31

Jeg har en fin Zepto med samme problem og jeg tror det er en dårlig lodning der driller, men en dag hvor jeg får god tid sååå

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 14-11-11 18:16

Fik fat på Lenovo idag, og det er op ad bakke, dyrt og beværligt. Det er maskinen simpelthen ikke værd, men det er data. Nu har jeg fået hardisken ud og på sådan en USB sniffer - men jeg kan kun se 32 ud af diskens ialt 320G. Der dukker kun 2 biblioteker op: DRIVERS og LENOVO. Hvordan kommer jeg et lag dybere?