/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fejlkode til citroen
Fra : MustangOne
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 10-11-11 21:19

der lyser motor lamp i min citroen xasara picaso årgang 04..1,6 Hdi..Fejlkoden er P1461 nogen der ved hvad betyde kan det være EGR ventil?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-11-11 21:32

Det kan være noget med partikkelfilteret. Du kan læse her:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/25931.page
alimak

Kommentar
Fra : MustangOne

Dato : 10-11-11 21:48

der ingen partikel filter på min bil så vidt jeg kan huske,men hvorfor skulle den melde fejl på A/C sensor kreds for lav hvad har det med partikel filter og gør?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 22:18

Lige som om der mangler noget ? et eller andet sted
http://www.gratisimage.dk/image-9B78_4EBC45E9.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 22:21

Lader til at være et STIK/ så minimal skade........

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 22:24

God_nat_

EL systemet - skulle der vist nok stå
Men hvor den kode kommer fra = har du selv CHIPPET bilen.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 11-11-11 17:48

Enten har du læst koden forkert eller også er der en fejl på dit aircondition anlæg.
Med stor sandsynlighed er det, som allerede nævnt, et problem i ledninger eller stik.

Dit næste spørgsmål er så : hvor ?
Det helt entydige svar er : tjaaaaeee ...

Sådan er det bare med El-fejl.
Ingen computerstyret diagnose kan udlæse eksakt lednings og stik nummer med placering i motorrummet, med den slags fejl.
Men du kan købe en Haynes med El-skema og begynde at kigge dér.

PSA OBD Error Code Details for P1461
"A/C pressure sensor circuit Voltage Low"

Kommentar
Fra : MustangOne

Dato : 11-11-11 20:48

jeg har fundet fejlen,det var osse det jeg fandt på nettet som Beestone skrev med A/C men det har overhoved ikke noget med det at gøre og jo fejlen læst rigtig P1461,fejlen var EGR Lort som jeg synes det er dårligste opfundet ting nogensinde koster 3 kg av av