/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Browsertest
Fra : JakobKrøgholt
Vist : 639 gange
40 point
Dato : 09-11-11 18:01

Jeg skal sende en mail ud til en række modtagere, som så skal klikke på en webadresse, der er skrevet i mailen. Jeg har hørt, at der er stor forskel på, hvordan de forskellige browsere fungerer - og at det kan betyde, at nogle modtagere ikke kan klikke hjemmesiden frem. Derfor har jeg sat mig for at teste de mest gængse mail-browsere.

1. Er der nogen, der ved, hvad fx de ti mest udbredte mail-browsere hedder?

2. Er der en enkel måde at teste disse browsere for modtagelsen af min mail, så jeg ikke skal tilsluttes/investere i nye browsere, jeg siden ikke får brug for?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 09-11-11 18:13

Du kan lægge det link her, så vi kan klikke og se hvordan den åbner i vores browsere.

Til rådighed har jeg
IE 6
IE 7
IE 8
Cromium en browser i Linux ubuntu
Firefox en browser i Linux ubuntu

Men på den anden side, så deltager du nok heller ikke i dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-11 19:35

Ved ikke om du selv er klar over det, men mail-browser er en blanding af to ting. Der er en web(internet)-browser og der er en mail-klient. I hvad vil du gerne teste?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-11 03:19

Det er mest opsætningen, fejl og spamfiltre ude hos brugerne der bestemmer om de kan åbne linket eller ej.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-11-11 13:52

Citat
Men på den anden side, så deltager du nok heller ikke i dette spørgsmål.

- det har du nok ret i Eyvind...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-11 14:17

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-11-11 16:04

Jeg bruger Avant

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-11 19:39

Læs, lyt ...og lær: http://browserspy.dk/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 19:54

Citat
Jeg skal sende en mail ud til en række modtagere, som så skal klikke på en webadresse, der er skrevet i mailen.

HVAD HAR DE DOG GJORT DIG.......?????????????????????

Man klikker ikke bare på en mail?
Selv om og så videre.......

Medmindre der er billige dæk? ofline.

Godkendelse af svar
Fra : JakobKrøgholt

Dato : 15-11-11 09:38

Tak for svaret Eyvind.