/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
2 install. af C5 Light på samme PC?
Fra : theking20000
Vist : 919 gange
200 point
Dato : 09-11-11 14:16

Hej!

Jeg ønsker at installere endnu én installation af C5 Light (ny licens vers. 5) på samme maskine, hvor der allerede kører en vers. 4. Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre?
Årsagen til dette er at licensen allerede er købt og at det ene regnskab/selskab inden for kortere tid muligvis skal frasælges.

Vil Windows systemmæssigt lave ged i de centrale dele af C5-programmet og er det overhovedet muligt at have vers. 4 og vers. 5 på samme PC?

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 09-11-11 14:55

Tag alle dine data ud fra den nuværende udgave. Slet den og installerer den nye og smid så dine data ind igen. det andet giver problemer, hvis du i det hele atget kan få lov til at installerer den nye udgave. Jeg tror det ikke.
Kan du ikke bare opgraderer den gamle udgave?

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-11-11 17:13

Du kan da prøve at have programmerne installeret på hver sin harddisk. Går det ikke så slet den ene harddisk eller afmonter den ene harddisk med det gamle program på.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 09-11-11 18:02

Hej Hugo-Børge !

Man kan kun have ét regnskab i C5 Light?!

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 09-11-11 18:35

Hvis jeg starter installations CD'en med den nye licens bliver gjort opmærksom på, at der allerede er en installation i forvejen. Jeg har mulighed for at opgradere, lave en advanceret installation OG så har jeg mulighed for installere endnu en kopi, hvor der ikke foretages ændringer i den allerede installeret udgave. Men C5 vil blive installeret i samme mappe???
Nogen ideer?

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 09-11-11 18:45

Hvad der undre mig allermest, er at jeg prøvede at kopiere C5 mappen med vers. 4 udgaven over på en mappen maskine. Denne så ud til at være fuldt funktionsdygtig? Login og data i regnskabet så intakt ud?

Kunne man så ikke gøre følgende:
1) Kopier nuværende C5 til anden mappe.
2) "Afinstallere" eksisterende C5 installationen fra Windows systemet
3) installere den nye C5 Light installation til standard biblioteket

Ville dette kunne lade sig gøre? Ville man så ikke have 2 uafhænige C5 installationer på samme maskine?

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 09-11-11 20:24

Nej.
Hvad vil du med 2 stk programmer?
Du kan købe en udgave, hvor man kan køre flere forskellige regnskaber. Den bruger konen, da hun er kasserere i flere forskellige foreninger. Det er ingen problerm.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 09-11-11 20:36

Hej Hugo-Børge,

Som skrevet er licenserne desværre allerede købt og der ønskes klar uafhængighed af regnskaberne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-11 21:26

Citat
og der ønskes klar uafhængighed af regnskaberne

Det får du da uanset hvad....

regnskabsfilerne (datafiler) og C4/5 filerne har ikke noget med hinanden at gøre....

Licenser eller ej - du har da stadig BEGGE systemer, men har KUN brug for et

Hvad vil du med 4eren ???????

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 09-11-11 22:41

C5 Light giver kun rettighed til at have ét regnskab (mig bekendt!). En ekstra licens/installation er købt.
Men jeg ønsker adgang til to regnskaber. Ergo behøver jeg jeg vel begge licenser/installationer med de 2 stk. C5 Light licenser (1 stk. vers. 4 og 1 stk. vers. 5), som jeg har. - Altså hvis begge skal være i drift?!?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 10-11-11 08:41

som du selv skriver 09-11-11 18:45

så kan du godt have 2 ver. af C5 på samme pc, du skal bare.....

tag en kopi af hele gl C5 mappe (licens nøgle ligger også her)

afinstallere evt via tilføj/fjern programmer

opret nu en mappe på f.eks C: drevet kopier gl C5 ind her
opret en genvej på skrivebord til c5w32.exe

opret en ny mappe på f.eks C: drevet til ny C5
install nu den nye ver. men HUSK at vælge den ny mappe
opret en genvej på skrivebord til nye c5w32.exe

alternativ kan du installere ny C5 på en anden pc og derefter kopiere C5 mappen over.

denne metode er udført uden problemer med en ver 3,0 og 2008 og 2010

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 28-11-11 17:56

Tak for svaret dk - Det virker!

Som bonus ionfo kan man ikke længere registrere C5 vers. 4+5
Nuværende er 2008+2010 - Så det krævede lige et nyt installationsmedie