/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Køb af LG 2X Optimus P990
Fra : Lincoln1242
Vist : 370 gange
25 point
Dato : 07-11-11 20:57

Jeg vil gerne købe en LG 2X, men har blot 3 krav til den...

Uden abonnement
Sort
Ikke parallelimporteret

Det har vist sig sværere end jeg troede... I dag fandt jeg så mobilen i en netshop i DK. Jeg følgende spørgsmål til dem:

"Jeres LG Optimus 2X; er den parallelimporteret, dvs. med efterinstalleret dansk menu? Har I kendskab til, om den danske menu forsvinder ved opdatering?"

Og fik dette svar:

"Denne telefon er en android.
Den er født med det danske, dvs. det har ingen effekt på om du opdaterer den eller hvad du gør.
Den er født med det danske sprog."

Skal jeg forstå det som et ja? Hvad betydning har det at det er android? Derfor kan den vel godt være parallelimporteret!?

Og kan jeg selv - efter købet - kontrollere om den er parallelimporteret? Har læst mig til at man kan kontrollere det via IMEI-nummeret, men ved ikke lige hvordan...

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-11-11 21:16

Jeg har en LG 2x Optimus P990 den vil jeg ABSOLUT IKKE anbefale andre at købe, jeg har købt min i danmark med 3 abbonement, den har været til reperation 3 gange, den ene gang fik jeg den byttet til en ny, en gang skiftede de skærmen og en gang blev softwaren opdateret, nu er der en periodisk fejl som de ikke kan finde - en gang imellem går telefonen i baglås under en samtale d.v.s. at der ikke er noget der virker så man er nødt til at tage bagbeklædningen af og fjerne batteriet, for man kan ikke slukke telefonen eller nopget andet, derudover sidder knapperne til at skrue op og ned for lyden så man kommer til at trykke på en af dem når man holder på telefonen (meget upraktisk).

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 08-11-11 00:25

Hej jeg har også en LG Optimus 2x og den er ok, ingen problemer, bortse fra lige nu, da jeg var inde og se på sprog og der er bare rigtig mange sprog at vælge imellem så jeg prøvede kinesisk og det kan ikke anbefales det er ikke let at finde den danske menu igen, når alt står på kinesisk.
Som jeg kan se det på min tlf. og på det du har fået svar på, så ER telefonen installeret med en hel masse sprog som man så kan vælge imellem , så ja den er som du fik svar på født med Dansk sprog og det forsvinder ikke. Min har heller ikke abonnement, købte den HELT NY på dba, efter lidt forhandling til 2000 kr. ( med kvittering og hele mole tjavsen.)
Held og lykke med din nye Optimus.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 08-11-11 00:57

Åben lige dette link og gå lidt ned på siden, der står der INGEN parallelimport.
http://www.mobilityshop.dk/shop/lg-optimus-2x-1467p.html
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 09-11-11 08:31

@gwh: Takker for linket. Skrev til firmaet, og fik desværre bekræftet at mobilen er mørkebrun - jeg vil have den i sort! Det ser ud som om alle har købt denne mobil i sort, for der er kun brune tilbage i stort set alle butikker/webshops! Kun hvis man køber den med abonnement kan man være heldig at få en sort, men jeg har et perfekt abonnement i forvejen, så...

Men er der nogen, der kan svare på hvad den anden butik mener med det de skriver:

"Denne telefon er en android.
Den er født med det danske, dvs. det har ingen effekt på om du opdaterer den eller hvad du gør.
Den er født med det danske sprog."

Jeg synes jo at de svarer lidt udenom - at telefonen er en android har jo intet at gøre med om den er parallelimporteret eller ej...

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-12-11 15:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

(Har købt en 'dansk' mobil - og alt virker som det skal!)