/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Tenerife Leje af Scooter
Fra : Josph
Vist : 2913 gange
100 point
Dato : 07-11-11 16:44

Hej

Vi skal til Tenerif om ca 1 mdr
i området Los Cristianos

Er der nogen der kender et godt sted at leje Scooter 40-50cc
og hvad er prisen ca. ?

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-11 18:27

Bravotours skriver således på deres hjemmeside

Scooter- og motorcykelleje
Det er ikke udbredt at leje hverken scooter
eller motorcykel på Tenerife, men muligheden
er der.
Rejselederne har information om mulighederne
for at leje en scooter eller motorcykel.

http://www.bravotours.dk/Global/Bravotours/Miniguider_pdf/1001_TFS_miniguide_0809%20Ipaper.pdf

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 07-11-11 20:17

Sørg for at i kan være sikker på at udlejer har forsikret "dyrene". Hvis i skulle pløje ind i en anden stakkel.
Ellers hænger i på regningen. Den kan blive dyr.
Det måtte et ægtepar sande på en ferie. Deres pode sejlede med en vandscoter og fik skadet et par andre turister. Det blev dyrt. For udlejer havde ingen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-11-11 13:45

Nu er en Scooter jo ikke det mest stabile køretøj, og slet ikke i bjerg egne,
og sådan som de kører dernede...

Jeg turde ikke leje en Scooter der og slet ikke have min kone bagpå.

Lej en bil, det er ikke meget dyrere, eller tag bussen...

Med 40 cc kommer I alligevel ikke op til vulkanen. Moter effekten reduceres jo i den tynde luft.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-11 20:13

Det er meget vigtigt at få en fuldforsikret (incl. selvrisiko forsikring) - ellers kan det blive en dyr affære. Hvis du er usikker så lej gennem dit rejseselskab.

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 13-11-11 08:53

Hej

Mange tak for Jeres gode råd, vi er et par i 50 erne vi har rejst mange gange og hver gang har vi lejet en scooter, det er nemt at komme rund samt den er nem at parkere så derfor gør vi det på denne måde og vi aldrig haft problemer, men det er klart forsikring er noget som der skal være styr på.

I 2009 lejet vi en på Tenerife i 3 dage til 80€ det er 200 kr. om dagen, måske noget i overkanten i forhold til bil, så det var derfor jeg lagde spørgsmået ud

Høre gerne fra Jer

Godkendelse af svar
Fra : Josph

Dato : 18-12-11 07:19

Tak for svaret Olesen-50.