/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android 4.0 opdatering.
Fra : LuffeA
Vist : 734 gange
200 point
Dato : 05-11-11 11:35

Får besked på fra SonyEricsson at der er en opdatering af styresystemet til smartphonen, denne vedrører også min ifølge listen.
Jeg starter så jfr. anvisningerne og tilslutter telefonen til computeren, denne bliver undersøgt og opdateringen starter.

Efter 2-3 minutter slukker telefonen af sig selv og computeren låser totalt og aldeles, og først når jeg har hevet stikket ud af telefonen kan jeg få lov til at tænde den.

Intet er blevet ændret på telefonen, heldigvis da det er usmart at rode med en halv opdatering.

Har nogen oplevet tilsvarende ?

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 200 point
Dato : 05-11-11 17:23

Jeg undrer mig over, du har fået en besked fra SonyEricsson, med opdatering til Android 4,0.
Altså Ice Cream Sandwich, der endnu ikke er frigivet til Googles egen Nexus S telefon.
Du bør undersøge, om det er en spammail, eller måske endda en virus, du har hentet dig!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-11-11 18:34

Ikke spam, telefonen kobler sig på den rigtige hjemmeside når jeg går den vej.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-11-11 18:42

Det er ikke så sært endda,
hvis du kikker ind på Sony Ericsson's hjemmeside :
http://www.sonyericsson.com/cws/products/services/android/overview?cc=gb&lc=en

så beskriver de at det kun er særlig udvalgte Xperia modeller der kan hente 4.0 opdateringen
i øjeblikket
Citat
The latest version of Android for smartphones, Gingerbread,
is now available on selected Xperia phones

-/ google trans

Den nyeste version af Android for smartphones, honningkager,
er nu tilgængelig på udvalgte Xperia telefoner

du købte jo en Xperia mini pro,..
så du kan nok ikke forvente en 4.0 opdatering er mulig i øjeblikket.
du kan jo søge dagligt,.. på et tidspunkt kommer den (måske) også til din model, !

eller måske vil de prøve den af inden de frigiver den til alle modeller,

her er en der spørger om det samme :
http://talk.sonyericsson.com/message/121319

Citat
is xperia mini pro upgradable to android 4.0 ? if yes how , whats the procedure ,
where it should be done ? will xperia gets hang when it is upgraded android 4.0?
what are pros & cons to upgradation to Android 4.0?

you can't, at least not right now,
Android 4.0 will be available only to Samsung Galaxy Nexus in couple weeks
when it's released, besides that, it's up to the smartphone manufacturers to modify the code
and release it to US but they usually get the code weeks before it's announced, so if SE
is going to release it, it shouldn't be long (I hope)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-11-11 20:02

Citat
du købte jo en Xperia mini pro

Tjaeh, jeg har jo også installeret Kaspersky på den, så det kunne være jeg skulle glemme det indtil de melder ud.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-12 10:41

Tak for svaret g_h.

Det var så kun en opdatering, men det ville klæde dem at bruge samme type versionsnummer som computerprogrammer når de udsender meddelelsen.

Første gang jeg fik den kunne opdateringen kun hentes via tilhørende computerprogram, hvilket mislykkedes.
Anden gang kunne den uden problemer hentes direkte ind på mobilen.