/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ønskes: 3-500 GB serverplads
Fra : ingelein
Vist : 1058 gange
50 point
Dato : 04-11-11 19:40

Hej
Hvor kan man få så stor serverplads til rimelig betaling? One.com er en mulighed, men lidt dyr.
Der ønskes kun serverplads.

Vi kunne købe en server, men der har tidligere været indbrud på stedet og det der skal uploades er konstruktioner for kunder (erhverv).

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-11-11 19:47

Jeg ville anbefale en NAS server og så bare gemme den godt af vejen og finde den med til netværket med kabel.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-11 19:54

Hej Webnoob
Nej, det er for sårbart at ha' den hjemme. Der er tale om måneders arbejde med store projekter for store firmaer. Tyveknægte kan ikke bruge det til noget, men hærværk er der jo også nogen, som har lyst til, når de ellers ikke finder noget. Nogle firmaer stiller selvfølgelig serverplads til rådighed

mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 04-11-11 20:01

Ved ikke om det er sårbart og have i hjemmet. Jeg har 5 servere stående hjemme hos mig og jeg har ikke haft indbrud, hverken fysisk eller virtuelt. Hacking tror jeg heller ikke du skal være så bange for, du er en MEGET lille spiller på det store net og det vil være ufattelig lidt en hacker vil få ud af og bryde ind i dit netværk. Ja det findes en masse online tilbud, men er deres priser lave nok til det du får ud af og bruge dem? 500Gb online storeage kommer til og blive dyrt. Prøv og google det og så se hvad priserne er for 5 - 20Gb.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-11 20:29

Køb 2 servere og stil dem på 2 adresser. Hold dem begge opdaterede. Skulle den ene gå til, har du den anden som backup.

Den plads du køber på nettet er i øvrigt i praksis ikke så godt sikret, som udbyderen skriver.

Jeg har været med til at lave nødforsyning til sådan et firma. de var på spanden, fordi de allerede kontraktligt havde lovet kunder at det var i orden. Det gik lige til en stor kunde fandt ud af at det ikke passedede.
Det er sikkert ikke bedre med backup.
Jeg kender et andet tilfælde hvor data forsvandt fra en udbyder, selv om han påstod at det ikke kunne ske.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-11-11 20:35

kan du ikke bare bruge en gmail-adresse. der er masser af serverplads og i de størrelser du efterspørger, skulle det vel være nok. ellers laver du bare en mailadresse mere og så har du udvidet din serverplads.
jeg bruger den selv til at gemme billeder på og det fungerer ganske udmærket.
og så er det gratis.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 04-11-11 20:58

På Dropbox.com kan du få 100Gb for 20 dollar om måneden.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-11-11 21:12
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-11-11 23:53

Jeg ville lige overveje forslaget fra webnoob

Jeg har flere steder lavet følgende opstilling:

to af disse (eller tilsvarende) http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=211

med to diske i hver sat op til RAID1
placeret på to forskellige adresser hvor de automatisk replikerer ændringer.

de er så yderligere sat op til at smide en mail til kunden og til mig hvis der er problemer (diske kan gå i stykker, strømmen kan gå eller der mangler netværk det ene af stederne)

På den måde skal du være MEGET uheldig for at komme til at miste data.
Går en disk i stykker har du stadig tre andre der virker, bliver den ene nas stjålet eller smadret har du stadig den anden med to diske i der virker.

Boksen fylder ikke ret meget og kan nemt placeres et ikke så synligt sted, den kræver to ting, strøm og netværk
Et sted har jeg placeret den i en skunk, et andet sted på et loft, mulighederne er mange

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-11-11 10:07

hvis du syntes one.com er dyrt så prøv at tjekke TDC. Det er meget dyrere. Tror også du skal vælge en hjemmeløsning a la den EXTERMINATOR foreslår.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-11-11 13:56

Der er rigtig mange ting i denne opsætning. Eftersom de er firmarelavante oplysninger som er den grundlæggende sten i firmaet, ville jeg absolut overveje dette aldeles alvorligt.
Der findes mange forskellige løsninger men alt efter hvor vigtige I selv syntes disse data er - ville jeg evt overveje en proffessional løsning.
Jeg har personlig rigtig gode erfaringer og opsæt mange ERP-systemer til Vognmænd og andre firmaer, der skulle bruge sikker online tilgang til deres data, med en af disse servere fra tyskland.
http://www.hetzner.de/
Hvor jeg har sat deres applikationsservere op og deres systemer kører online derfra. Det kunne være en ide - at sætte jeres egen FTP-server op på en af disse, og skulle det være - så ville jeg endeligt anbefale en linux-installaton på en af disse servere, hvorefter jeres Data er ret sikret.

P

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-11-11 18:06

Hej til alle, som har svaret

Jeg er ved at kigge på alle forslag.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-12 20:12

Tak for svaret webnoob.
Jeg fik 40 GB in the cloud sammen med ACDSee Pro - så nu klarer jeg mig lige med det i en periode.
Hilsen Ingelein