/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Nem-ID login vises forkert i IEplorer
Fra : Brassovitski
Vist : 1033 gange
50 point
Dato : 04-11-11 12:42

Hej
Min lillebror har et problem, når han vil logge på netbank med Nem-ID, vises kun den øverste linje i boksen, han klikker så på zoom ned til 85% og igen tilbage til 100%, og så vises begge linjer korrekt. Han bruger Windows XP, og Internet Explorer version 8.xxxxx.
Vi har prøvet med forskellige skærmopløsninger uden at det løser problemet.
Java er opdateret til sidste nye version.
Hvad hunnen kan der være galt?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-11-11 13:06

Måske fordi du annullerer dine spørgsmål.

Spørgsmål
- Ubesvarede   2
- Besvarede   84
- Annullerede   61
- Slettede   0
Ialt   147

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-11-11 13:14

Prøv og nulstil browseren.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-11-11 16:46

Ja man skal ikke annullere sine spørgsmål

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-11-11 19:29

Citat
Til daglig arbejder jeg som IT supporter (dataspecialist) for diverse brugere i firmaet jeg er ansat hos, MicroSoft office, SAP, og diverse andre programmer.

Det er sikkert løgn

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-11-11 21:12

Jeg har haft det samme problem og skrev til nem-id. De skrev tilbage at jeg skulle prøve og bruge en anden browser. Og så virkede det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-11-11 21:14

Citat
De skrev tilbage at jeg skulle prøve og bruge en anden browser.

Det løser jo ikke problemet. Bruger man browseren igen så er det der stadig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-11-11 21:20

til vic200
Citat
Måske fordi du annullerer dine spørgsmål.

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 84
- Annullerede 61
- Slettede 0
Ialt 147
Du har vist ikke fattet en brik, hva? Hvis ikke der er et ordentligt svar til et spørgsmål, SKAL det annulleres. Ellers tror andre brugere, jo at de kan finde et svar på det.
Jeg har endnu aldrig annulleret et spørgsmål, hvor der var et ordentligt svar til.
Iøvrigt hvem har udpeget dig til . Hvis ikke du har et svar, så smut, og pas din egen lille hønsegård.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-11-11 21:23

Til Teil
Citat
Til daglig arbejder jeg som IT supporter (dataspecialist) for diverse brugere i firmaet jeg er ansat hos, MicroSoft office, SAP, og diverse andre programmer.

Det er sikkert løgn

Samme svar som til vic200. Hvis ikke du har et svar på spørgsmålet, så luk kajen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-11-11 21:26

Til alle jer andre, tak for ideerne.
Jeg skal ned til min lillebror i morgen, så ser jeg om jeg kan finde en løsning. Hvis det lykkes, skriver jeg lige en af de nærmeste dage. Jeg har prøvet at nulstille alle indstillinger i Browseren, uden det hjalp.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-11-11 22:24

Citat
Det løser jo ikke problemet. Bruger man browseren igen så er det der stadig.

Hold kæft hvor er du klog.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-11 15:31

Hejsan
Nu har jeg prøvet at afinstallere Java og geninstallere uden det hjalp.
Hotline skriver noget med startparametre der skal sættes i Java, det har jeg også prøvet.
De skriver også at man skal opdatere driveren til grafikkortet. Jeg har nu prøvet den sidste nye plus 2 ældre tilbage, og problemet er der stadig.
Jeg har prøvet at logge på banksiden på en anden computer med nøjagtig samme grafikkort, og her virker det . Så det er lige før de grå hård bliver flere nu.
Grafikkortet er en Nvidia Geforce FX5500 med 512 MB RAM (VGA).
Jeg har prøvet forskellige skærmopløsninger, det gør helle ringen forskel. Hmmmmm!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-11-11 20:47

Har du prøvet en anden browser?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-11 21:27

Yep
Har prøvet både Firefox og Chrome, uden at det ændrer sig.
Jeg tror konklusionen må være noget med skærmopløsningen. Skærmen er en Widescreen, og jeg kan se at, hver gang jeg ændrer skærmopløsningen. så starter der en autotilpasning af skærmen. Jeg tror jeg skal have denne autotilpasning slået fra på en eller anden måde.
Det ser ud som om logonboksen ikke er høj nok, og derfor går der koks i visningen af felterne i boksen. Det mærkelige er bare at det har virket på maskinen, før systemet blev gendannet, efter et total nedbrud? Hmm!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-11-11 21:47

Er det på alle sider med nemid-logon at problemet er? Eller er det kun på fx. bank?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-11 22:58

Hej webnoog
Har videresendt din anmodning til min bror. Får ham lige til at tjekke E-Post logon.
Jeg oplevede lige på min egen netbank, at ingen af felterne blev vist, og efter et stykke tid kom der en error fra Java consolen, at certificatet (bankens) ikke kunne godkendes. Jeg åbnede så konsolen, slettede alle certificater, genstartede IExplorer, og problemet var løst. Men på min brors maskine får vi ikke en Error. Jeg tror det næste forsøg, bliver noget med at koble en anden skærm på som ikke er en widescreen, men det bliver først i næste weekend.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-11 23:18

Nu har jeg sendt en forespørgsel til NETS (Tidligere Dan-id), som jo står bag Nem-Id, så må vi se om de har en løsning.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-11-11 11:16

Citat
NETS (Tidligere Dan-id)

Arg, NETS er det gamle PBS og Dan-ID er........ ja Dan-ID som står bag nem-ID og det udgået digitale signatur.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-11 16:32

Hva' så Brassovitski, hvor langt er du kommet i mod en løsning?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-12-11 11:50

Halløjsa
Har fundet neden for løsning på Dan-Id's supportside. Det virker.

Citat
NemID-login-felterne ser underlige ud
Hvis du har en ældre computer, kan der være problemer med at vise login-felterne korrekt. Problemet kan også optræde, når betalinger skal godkendes inde i NetBanken. Problemet skyldes, at grafikkortet på din computer ikke kan vise billedet korrekt.

Prøv følgende for at løse problemet.

1.Åbn dit kontrolpanel
2.Find ikonet ”Java”. Vælg evt. ”Klassisk visning” i venstre side (Windows XP og Windows Vista), eller ”Vis efter små ikoner” øverst til højre (Windows 7).
3.Åbn ”Java”
4.Vælg fanen ”Java” øverst
5.Tryk på knappen ”View”
6.Dobbeltklik i kolonnen ”Runtime Parameters”
7.Tast følgende i feltet: ”-Dsun.java2d.d3d=false” (skriv ikke ”-tegnene i feltet).
8.Tryk ”OK” nederst
9.Tryk ”Apply”
10.Tryk ”OK”
Hvis ovenstående ikke afhjælper problemet, bør du prøve at opgradere din grafikkortdriver.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-12-11 11:52

Hvis det løser dit problem skal spørgemålet så ikke lukkes.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-12-11 09:29

Svaret er sikkert ikke godt nok, så det bliver nok annulleret.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 13:17

Thyregod8. Og hvad mener du så lige med denne kommentar?
Citat
Svaret er sikkert ikke godt nok, så det bliver nok annulleret.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-12 16:09

Luk nu bare spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 19:09

Hej webnoob
Jo, men jeg vil jo også gerne gøre det rigtigt.
Jeg har fået den opfattelse at, hvis der ikke er et fyldesgørende svar til et spørgsmål, eller jeg selv finder svaret, så skal spørgsmålet annulleres, eller er det ikke korrekt?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-12 20:09

Jeg er sådan set ligeglad, bare luk det så det ikke er aktivt. Jeg er ligeglad med om folk annullere deres spørgsmål bare der er belæg for det.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-12 16:02

Typisk
Lytter ikke på det her spørgsmål mere.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-05-12 18:32

Tak for svaret webnoob. Sorry. Havde helt glemt spørgsmålet. Underligt, plejer der ikke at komme en automatisk reminder, når et spørgsmål er åben for længe, eller der ikke er nogen aktivitet?