/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLPE MIG. :)
Fra : Andreas001
Vist : 678 gange
20 point
Dato : 03-11-11 21:34

Hej med jer jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg har mig en yamaha neos fra 04 som har kørt pisse godt lige ind til jeg kørte og skulle bremse ned i et sving og skulle i fart igen så begyndte den og køre og hakke lidt og når jeg skal starte den er den meget tæt på at gå i gang men det gør den ikke. har tjækket tændrør og renset kaburator o.s.v men når jeg så skruger variator skjoldet af og sætter en skruge i klæmmen ved slyngkoblingen og løber den i gang så køre den som den skal. den kan os stå i tomgang men vis jeg giver bare lidt gas så dør den også skal jeg løbe den igang igen.

mvh. Andreas. Håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-11-11 23:56

Fik du også renset hoveddysen i midten af karburatoren ?

Har du olie og benzin på ?

Prøv og check luftfilteret og check at insugningen sidder tæt omkring karburatoren så der ikke kan komme falsk luft ind.

Hvis den hakker i det kunne det måske være en løs forbindelse eller at den ikke får benzin nok.
Check tændrørskablet, hætten og tændspolen sidder godt sammen så de har god forbindelse og check stelforbindelsen på motorblokken.

Er det en 2 takt motor ?

Prøv og check at stemplet i karburatoren kan bevæge sig fint op og ned og at nålen i midten sidder rigtigt og der ikke er nogen problemer der.

Kommentar
Fra : Andreas001

Dato : 04-11-11 05:36

Tak for svaret men jeg har samlet kaburatoren som den skal være og sat ordenlig på indsugningen. men kan det være min membran der er defekt det skete jo bare lige pludselig på en kold dag og har haft tændspolen af og renset stikkende og der er en 2 takt.

Kommentar
Fra : Andreas001

Dato : 04-11-11 19:50

hva kan der være galt med den. :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-11-11 09:58

Virker vacum slangen/ hanen som den skal.
Prøv at sug i den, så skulle der gerne komme benzin ud
Der kan også være undertryk i din tank, så prøv at fjern benzin dækslet

Kommentar
Fra : Andreas001

Dato : 06-11-11 20:28

ja alt der er tjækket og der kommer os benzin i kaboratoren

Kommentar
Fra : Jens-Emil

Dato : 09-11-11 21:46

Prøv at lave en ny stelforbindelse fra tændspole til motor, er den utæt nogle steder? Hvor gammelt er tændrør, det kan godt være færdigt selvom det gnister, snakker af erfaring. Hvor gammelt er benzinen?
Og for en god ordens skyld - er det en tunet eller standart scooter der tales om?

Kommentar
Fra : Andreas001

Dato : 09-11-11 21:49

den er standart nogle lunde 55km/h 30 knallert og jeg kan sætte en skruge i koblingen og løbe den igang og køre men vis jeg får den til at stå i tomgang dør den når jeg gir gas igen og det var noget den lige pludselig begynte på :)

Kommentar
Fra : Jens-Emil

Dato : 10-11-11 15:00

Okay, prøv de ting jeg har nævnt :). Er det et helt nyt tændrør du har prøvet med?

Kommentar
Fra : Andreas001

Dato : 11-11-11 14:30

jeg har prøvet med et andet tændrør det hjalp heller ikke :)

Kommentar
Fra : Andreas001

Dato : 11-11-11 14:31

den skyder os i udstødningen

Kommentar
Fra : Jens-Emil

Dato : 11-11-11 15:30

Hmm jeg kunne forestille mig at det er membranen, eller et tændingsproblem der er tale om. Tjek membranen til at starte med, det er lettest og billigt. :)

Kommentar
Fra : Andreas001

Dato : 12-11-11 16:54

TAK FOR HJÆLPEN DU. DET VAR SKU EN AF MEMBRANPLADERNE DER VAR ØDELAGT. :)

Accepteret svar
Fra : Jens-Emil

Modtaget 20 point
Dato : 12-11-11 16:55

Godt jeg kunne hjælpe :). Husk at godkende svaret.

Godkendelse af svar
Fra : Andreas001

Dato : 16-11-11 15:39

Tak for svaret Jens-Emil.