/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp min pgo hot 50 vil ikke starte
Fra : pgosuperfar
Vist : 1429 gange
20 point
Dato : 31-10-11 23:21

hej min søn har en pgo hot 50 som jeg er ved at istand sætte den går fint når den er igang men den vil ikke starte når den er kold jeg har sat en ny karburator med ny elchoker ,men det er lige som om at den ikke får nok benzin til at starte på, hvis jeg tager luftfilter af og holder en hånd for så kommer den igang med det samme,jeg ved at elchokeren virker da jeg har prøvet den af med lidt strøm ,jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mvh.pgosuperfar

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 01-11-11 00:20

pgosuperfar, er det udstøningen lovlig, det kan nemlig godt være det for den får alt for meget luft ind.
Det tyder det på når du kan starte den ved at dække for luftfilteret, har du ikke noget liggende der kan bruges, kan du gå ind i en knallertbutik og købe en billigt.
Det var det jeg ville gøre.
alan57

Kommentar
Fra : pgosuperfar

Dato : 01-11-11 08:02

hej alan57 det er det org,nal udstøningen der er på den det er bare lige som om den ikke for det benzin den skal have til at starte på for når jeg holder min hånd for der hvor luftfilter skal side så kommer den igang og min hånd er våd af benzin når jeg tager den væk der fra hilsen pgosuperfar

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-11 09:17

Prøv om også elchokeren bliver aktiveret når man i start.
Det er ikke nok at den kan fungere, der er vel en termokontakr som også skal virke, og strømforsyning skal der også til.,

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 02-11-11 09:01

Hej prøv skrue luftskruen mere ud, det kan også være tændrøret der er gået :)

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 02-11-11 12:30

Det kan godt være at du har ret pgosuperfar, i at den ikke får benzin nok normalt for når du sætter hånden for hullet i karburatoren skaber du et varkum der gør det nemmer at suge benzinen ind i cylenderen, derfor må der være noget der stopper det på vejen ned til mortoren.
alan57

Kommentar
Fra : pgosuperfar

Dato : 02-11-11 19:09

hej og tak for alle de gode svar men jeg har fundet udad at det måske er mit batteri det er galt med ,der er ikke nok power på det til at få den i gang, det køre flad inden den når at få punpet nok benzin til at starte med og så måske et nyt tændrør så det vil jeg lige prøve ,jeg skal nok lige gi en tilbagemelding om det var det mvh . pgosuperfar