/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
blæk
Fra : kivi
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 30-10-11 08:15

jeg har fået en ny printer canon pixma mp 495 er der nogen som ved om farverne i patronen er ligesom hp ,jeg fylder selv

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-10-11 10:09

Jeg ville vælge canon farver til canon og hp farver til hp og visa versa

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-10-11 10:16

Det er ikke den samme sammensætning i farven, så jeg kan ikke anbefale dig at bruge HP farver til Canon.
Canon's farver er basseret på glyserin.

Jeg har en Canon der er udtjent, men stadig flasker med de fire farver der bruges til canon. Så hvis du skulle være interesseret i det, så er der ca. 100 ml tilbage i hver flaske, samt 4 påfyldnings sprøjter til salg.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-10-11 10:24

sådan severino, altid en hjælpende hånd.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-11 10:46

Nu er det sådan, at jeg er overgået til HP, selv om jeg ikke kunne lide dette mærke i starten. Men det har vundet ved nærmere afprøvelse; og guderne må vide hvorfor!?
Så her i huset har vi idag 4 HP blækprintere og en HP lazerprinter.

Så er der sikkert en eller anden klogt hoved, som spørger hvorfor jeg har så mange.
De tre sidste blækprintere er indkøbt fordi det var billigere end købe farvepatroner. (så et eller andet siger mig, at farvepatroner er en guldgruppe for HP)
Det er jo også en måde, hvormed man øger salget. Ny billig printer og du kommer til at betale i dit forbrug af farvepatroner, hvis du ikke selv vil påtage dig det svineri det kan være, at påfylde patronerne selv.
Sådanne farver på huden, er ikke sådan at vaske af, hvis det ikke bliver gjort med det samme.
Det skal helst ske på en avis og med gummihandsker på.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-11 11:13

hej severino jeg har fire flasker hp , store, hvor der er lige knap halvdelen tilbage så vi kan måske finde ud af noget , jeg bor på sydsjælland

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-10-11 11:26

bytte købmand, det er bare lige som det skal være.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-10-11 12:31

Jeg har i tidens løb købt 4 farveprintere og efter en tid udtørrer farvepatronerne, hvis de ikke bliver brugt jævnligt. Der dannes typisk striber, som ikke kan repareres. En ny farvepatron er nødvendig. Påfyldning er umulig. Jeg blev træt af farverne og købte en billig Brother HL-2030 laserprinter og har haft den i 4 år uden nogen problemer. Meget billigere end farve. Alt er selvfølgelig i sort/hvid, men det er en overvejelse værd om man har brug for farver.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-10-11 14:13

Thyregod8
Hvis du ikke holder en vis fugtighedsgrad, så vil de naturligvis tørre ind, typisk i de fine små dysser i printerhovedet. Men det er der jo råd for. En underkop, et foldet stykke køkkenrulle, vædet med håndvarmt vand, hvorpå man sætter printerpatronerne med dysserne ned mod papiret; i en rum tid, til man kan se farven trænger ud.
Trefarvede patroner skal tørres af pålangs med dyssehullerne, for ikke at gnide nabofarven op i de andre dysser. Herefter køres en testside, for at se om alle dysser er i orden igen.

Kivi
Så ved du sikkert godt hvor Næstved ligger, på vejen ud mod den gamle GHR kasserne.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-11 15:21

ja det ved jeg hvor er

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-11 15:30

jeg bor i stensved

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-10-11 22:28

Jamen så kan vi nok finde på en eller anden måde at bytte på!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 31-10-11 06:55

Tak for svaret severino.