/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
IP adr.?
Fra : hovsada
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 29-10-11 11:36

jeg søger ejeren af en IP adr. hvordan ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-11 11:40
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-11 12:03
Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-11 12:35

Når du søger ejeren af en IP-adresse; så er det spørgsmålet om det er udbyderen eller brugeren. Hvis du bare ved en lille smule omkring IP-adresser, så vil du også vide, at det kan være noget meget difust noget.

I de fleste tilfælde, vil det være en eller anden internetudbyder (ISP) der står for adressen, og her kommer du så ikke længere. Der er så ikke oplysninger om den reelle bruger af IP-adressen, da den kan være uddelt dynamisk.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 29-10-11 12:43

har fået besked fra facebook om at uvedkommende har været på min profil, samt en IP adresse ! ..og nu er jeg jo nysgerrig efter hvem det kan være

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 13:06

Det er stort set umuligt og placere en IP på en adresse, internetudbyderne ved det ikke en gang, det er tilfældigt hvilken IP man får.

Jeg læste en artikel for noget tid siden hvor nogle forskere har fået en mulighed i at kunne placere en IP geografisk, hvor præcist og hvor jeg har læst den kan jeg ikke huske.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 13:12
Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-11 13:21

ISP kan godt spore en IP-adresse, også selv om den er dynamisk. Deres system laver en log over hvem der har fået tildelt en bestemt dynamisk IP adresse, og i hvilket tidsrum.
Det er nemmere med de statiske, da det altid er den samme bruger som benytter denne adresse.

I dit tilfælde kræver det, at man ved hvilket tidsrum og dato for denne indgriben, så kan man gennemse loggen, og finde den bruger der har været inde.

Det er en langsommelig prces, men det KAN lade sig gøre!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 29-10-11 15:14

Severino !
tidspunktet er nævnt 02.45 ! 29.0kt. kan du hjælpe mig hvis jeg gir dig IP adressen privat

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-11 22:18

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg ikke har adgang til denne ISP server, som IP-adressen tilhører.
Her skal du rette henvendelse til ISP med de samme angivelser, så kan de spore vedkommende i serverens log.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 29-10-11 22:24

hvordan retter jeg henvendelse ? og hvor ? På facebook ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 22:29

Citat
Her skal du rette henvendelse til ISP med de samme angivelser, så kan de spore vedkommende i serverens log.

Så let er det altså heller ikke, for at din internetudbyder kan fortælle dig hvem der har eller har haft den IP så skal de have en dommerkendelse, hvilket vil sige at du skal henvende dig til politiet først og vil du ikke komme videre, de skal have klare beviser på at der er sket en lovovertrædelse og har du de beviser du få af vide at de ikke har ressourcer til og sætte en efterforskning igang.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-11 16:24

Har du fundet ejeren?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:57

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:18

prik-prik

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 02-01-12 23:24

...jeg opgav det vel--her en mistanke om hvem det er , men får det nok ikke bekræftet af denne

finder det lidt underligt at den geografiske position jeg fik opgivet af facebook , da jeg fik varslet ligger under 20 km fra vedkommenes bopæl !!!
og han er it-mand ...hmmm

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 02-01-12 23:25

...og denne adresse ligger ca. 200 km fra min bopæl !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:36

Det da noget hø, at du ikke har fundet ud af det!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 02-01-12 23:44

det er vel ikke en politiopgave...så når ingen kan hjælpe mig...såååh
har nu sikret min profil på facebook, men undrer mig stadig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 16:06

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-07-12 21:17

Stopper med at abonnere.