/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC har tabt kontakt til monitor.
Fra : lukas2502
Vist : 665 gange
195 point
Dato : 29-10-11 11:02

Jeg har XP-3, Efter at have slukket maskinen normalt, og vil starte den igen et par timer senere, er der "ikke noget signal" på monitoren. Selve maskinen starter op ( kan høres på ventilatoren).

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-10-11 11:28

Har du tjekket dine kabler?

Hvis de er er ok, så er der enten fejl på din monitor eller på din PC.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 13:00

Har du prøvet med en anden skærm, har du evt. prøvet med en anden udgang på din computer (hvis der er en) og har du prøvet skærmen på en anden computer, evt. en bærbar?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-10-11 15:12

Hej, prøv at lukke op og i nogle gange, det hjalp mig.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-10-11 15:13

altså skærmen.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-10-11 15:23

Jeg har prøvet med en anden monitor, samme resultat, noget helt andet, når jeg starter maskinen, kommer der en lang tone og nogle korte.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 15:25

Dit grafik kort er det integreret i bundkortet eller er det et indstikskort?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-10-11 15:27

Det må være et indstikskort.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 16:25

Så burde der også være et indbygget grafik kort som du kan prøve når du har pillet indstikskortet ud.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-10-11 17:09

Undskyld jeg troede det var en bærbar.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-10-11 17:41

Er et indstikskort da ikke et grafikkort? Hvordan prøve et grafikkort?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 19:17

Man kan ha' et grafik kort i sin computer på to måde, den ene måde er et grafik kort der er en del af bundkortet, den anden måde er et selvstændigt kort som man forbinder med bundkortet i en sokkel der sidder på bundkortet. For at finde ud af om du har det ene eller det andet så, hvis du ikke ved det, så bliver du nød til og åbne kabinettet for at kigge.

Hvis du har et indstikskort, så kan der være en chance for at dit bundkort har et grafik kort integreret, som du så kan teste udgang på for at finde ud af om det er indstikskortet eller din skærm.

Men du kommer med en anden vigtig oplysning, at din computere bipper når du starter den. Er din computer hjemmebygget eller er det en DELL, HP, Acer, Asus eller en af de mange andre mærker?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-10-11 08:57

Kortet er et selvstændigt kort på sokkel. Den er hjemmebygget, den har i øvrigt arbejdet upåklageligt i mere end 5 år!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-11 09:06

Citat
den har i øvrigt arbejdet upåklageligt i mere end 5 år!

Det er ikke ens betydende med at den ikke kan gå i stykker.

Hvis jeg skulle fejlsøge på din computer ville jeg tage al hardware ud af den for at se om den stadig bipper når du starter den. Med al hardware mener jeg, harddisk, cd-rom drev, ram, alle indstikskort, m.m. Hvis den så stopper med og bippe når den bliver startet så sætter du en ting tilbage ad gangen og starter computeren, det gør du indtil computeren bipper igen.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-10-11 09:21

Nu er det en jeg har fået bygget, så det vil jeg gå til med megen stor forsigtighed, ved i første omgang at tage en ting ud af gangen, og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-11-11 08:04

Læs lige lidt på manualen til bundkortet. evt. find det på nettet, med en anden PC ha ha.
Disse bip fortæller noget om hvad problenet er, det er bios der godt ved du ikke kan se noget og norser årsagen til dig.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 01-11-11 08:45

Citat
Læs lige lidt på manualen til bundkortet.

Desværre beskriver manualen intet om fejlbeskrivelse via lydsignaler.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 09:12

Hvad hedder dit bundkort?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 01-11-11 09:58

Asus A8N-E nForce4 Ultra S939 PCI-E

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 10:01

Har du prøvet og pille noget hardware ud af computeren?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 01-11-11 10:45

Ja, en/et af gangen, dvs. dem der har stik eller sokkelforbindelser, og derefter startet maskinen igen, nogle gav flere bib-lyde, men med de fleste den samme lyd: En lang og 3 korte.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 12:14

Går du fra du har taget dit grafik kort ud, har du så et stik på computeren du kan tilslutte en skærm?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 01-11-11 15:32

Nej da?????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 15:36

Nå da. Hvilke dele har du taget ud af computeren?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 01-11-11 16:41

Citat
Ja, en/et af gangen, dvs. dem der har stik eller sokkelforbindelser

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 16:48

Ja det har jeg forstået, men hvilke? Prøv og sæt navne på.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-11-11 08:25

Stik: dvd drev, Harddisk. sokkel: Grafikkort, RAM + nogle ikke kender.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-11-11 10:38

Og din computer bipper stadig når du prøver at starte den? Så er det uden tvivl dit bundkort der er stået af.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-11-11 11:11

[CITAT]nogle gav flere bib-lyde, men med de fleste den samme lyd: En lang og 3 korte.[/CITAT

Ja jeg startede maskinen igen efter hver del der blev taget ud, og derefter sat i igen osv.

lyder som det ikke har nogen mening at reparere

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-11-11 00:57

Din computer bruger AMI-Bios
1lang+3korte bib = ramfejl

http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm#

Hvis du har mere end en ramklods så prøv først med den ene og derefter med den anden ramklods

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-11-11 08:42

Hvordan kan jeg se om min maskine har AMI eller AST, i følge AST siger den, at det har noget med video at gøre, der kommer jo netop ingen billede.
Svar den 01.11.:
Ja, en/et af gangen, dvs. dem der har stik eller sokkelforbindelser, og derefter startet maskinen igen, nogle gav flere bib-lyde, men med de fleste den samme lyd: En lang og 3 korte.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-11-11 19:12

Jeg har haft det hele ud igen, det som jeg hørte som anderledes end 1 lang og 3 korte, er når Grafikkortet bliver sat i igen, først 1 lang og 3 korte, en meget lille pause, og så 4 korte.

Kommentar
Fra : MYPCSupport

Dato : 08-11-11 09:51

Det kan være denne liste med lyd-koder kan være til hjælp:
http://www.computerhope.com/beep.htm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-11-11 11:06

Som jeg nok har skrevet før så er det dit bundkort der er stået af.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-12-11 22:05

Har endelig fået maskinen undersøgt, det var grafikkortet der var "stået af", et nyt grafikkort, så virker det hele igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 17-12-11 13:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål