/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Formaterings lås
Fra : Højris
Vist : 727 gange
500 point
Dato : 27-10-11 19:43

Hej !
Hvordan slås en formaterings lås fra.?
I en kolonne skrev jeg 23-08-2012 i cellen nedenunder indsatte jeg 08-04-1948 med copy baste derefter formaterede jeg kolonnen YYYY-MM-DD

Og fik så

 08-04-1948 hvordan får jeg 08-04-1948 til at makke ret.???
Det er OpenOffice.org Calc
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-11 19:51

Bruger du Windows? Så er det i Kontrolpanel internationale og sproglige indstillinger du ændrer, Open Office benytter Windows system indstillinger

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-10-11 20:01

Nix jeg køre i ubuntu o.v.n.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-11 20:46

Klik på øverst på kolonnen så den bliver markeret, højreklik så på kolonne titlen f.eks. B og vælg formater, og vælg Dato og så 1999-12-31.

Virker det så?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-11 20:50

En fornuftig computer bruger nå men til det alvorlige: Det ser ud som om du skal bruge en macro for selv at kunne bestemme formatering af dato og år:
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=84373
kan du bruge det til noget?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-11-11 12:05

er pc os låst nu?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-11-11 12:05

Det spørgsmål skriger på en uddybende forklaring.
Citat
er pc os låst nu ?

O.V.N. Det er noget langhåret det du kommer med, det er ikke noget jeg har experimenteret særlig meget med.
Men problemet kan vel også løses på anden vis.
Er der ikke noget om at se på det som en tekststreng og noget med at tælle positioner
nu er det årstallet det drejer sig om så pos. 7,8,9,10 . det er omkring 5-10,000 der skal sorteres efter årstal.

Højris

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-11-11 12:38

Citat
er pc os låst nu ?

Der kom bare ingen respons, squ da meget rart at få at vide om det hjalp, derfor!

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-11-11 12:48

OK mister.
Citat
Klik på øverst på kolonnen så den bliver markeret, højreklik så på kolonne titlen f.eks. B og vælg formater, og vælg Dato og så 1999-12-31.

Virker det så?

NIX Det er jo det der er problemet.
Det er jo tyv sakset fra et sted, hvor de ikke vil ha at man gør den slags

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-11 14:35

Altså du skal først overtage ejerskabet af den fil.

Men jeg kan ikke huske hvordan man gør.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-11-11 14:53

Citat
Nix jeg køre i ubuntu o.v.n.

- så be'r du jo om problemer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-11 16:19

Altså - openoffice og LibreOffice er et absolut gratis skriveregnetegneprogrammer til både windows og Linux (ubuntu, mint osv.)
Det med det låste regneark eksisterer og i Excel og især access.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:19

prik-prik

Hva'så er det stadig låst!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-12 08:56

Han sidder nok "inde" fordi datolåsen blev brudt op.

Højreklik på kolonnen
Formater celler
Dato
Når du ændrer i linien "formatkode" hopper den til "brugerdefineret"
Nu vil den gemme din indstilling