/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Søger Dansk brugervejledning
Fra : erik.bbs
Vist : 891 gange
100 point
Dato : 27-10-11 13:06

Hej. Søger Dansk brugervejledning til lille Yashica HD Videokamera

Er der een der kan hjælpe mig med hvor jeg kan finde, eller få fat på en Dansk brugervejledning til mit lille nye Video Kamera, jeg har købt det i udlandet, men desværre var der ikke en Dansk brugermanual med, heller ikke på medlev. CD

Yashica Type HDR7R30HT. (Bem: Kameraet er i HD, med 3" touch skærm).

Kommentar
Fra : susss

Dato : 27-10-11 13:11

Er der ikke en engelsk vejledning med eller et andet sprog ? Så kan du evt skrive det ind i et dukument og oversætte det i translate inde på nettet til det sprog du ønsker, men nogen gange er der mange oversætnings fejl tror de er blevet lidt bedre, jeg har selv gjort det engang ..

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 13:24

susss.
Tak for dit svar, men ......
Jo der er Engelsk manual med, men jeg håber på at få en direkte dansk manual, så alle evte. fejl undgåes ved betjening. Den med translate, har jeg overvejet, men det er en stor Engelsk bruger manual der er med og tekniske visninger med billeder - så det er lidt af en omgang at - translate - så håber på direkte Dansk

mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-10-11 14:20

erik.bbs - du skal ikke forvente, at der findes en dansk manual.

I betragtning af, at du har købt i udlandet, skal du helt sikkert betale for en dansk manual, hvis den danske importør, evt. kan levere sådan en.

Selv varer købt hos en dansk leverandør, kan man ikke forvente at der følger en dansk manual med - jeg har selv lige købt et kamera via El-giganten - og der findes ingen dansk manual i kassen. Derimod er der mange på mange andre sprog - hvoraf jeg kun kan benytte den engelske/tyske manual.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 14:48

Hej. IBM760.

Tak for dit svar, jeg vil lige vente og se om der evte. dukker noget op.
Jeg ved forøvrigt ikke om der er en Dansk Importør, og hvor adr./tlf.nr. mv findes.
Så jeg afventer lige.

NB: De andre manualer ligger som PDF filer på CD skiven der fulgte med, men hverken Dansk eller skandinavisk - men Engelsk er der på CDen

Jeg venter lige og ser om der kommer noget, men foreløbig tak,

Mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 14:52

Hej IBM760.

Lige en lille efter bem:

Jeg "mener" og er faktisk sikker på du SKAL have en Dansk manual eller som minimum en manual på skandinavisk, når du har købt det i apparat Danmark. Prøv lige at tjekke op på det

mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-10-11 15:49

Det er rigtigt, at man normalt taler om, at man skal have en dansk manual når man køber i Danmark. Men er i dette tilfælde bange for, at El-giganten i dette tilfælde har foretaget paralel-import, da det drejer sig om et lidt ældre produkt, og prisen var kraftigt nedsat.

Og jeg mener ikke, at det er noget problem at læse en Engelsk manual - hvis man søger oplysninger på nettet, er det oftest på Engelsk, at man får de bedste informationer.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 16:01

IBM760.

Ja ja - det er rigtigt at det ofte er på Engelsk man får de bedste manualer - men jeg er "næsten" sikker på det er et lovkrav med Dansk eller som minimum skandinaviske manualer når man køber i Danmark, så der bør EL-giganten ikke kunne "krybe udenom, jeg ville ikke finde mig i det, også selv om det er parallel-importeret og sat væsentlig ned.
NB: Men jeg skal tænke kraftigt på det med EL-Giganten og evte. Danske manualer når jeg eller andre jeg kender skal handle der, så der er kun een ting PÅ DEM.

(Tænk på hvis det var en bil, der kun blev sat ned i hastighed til feks. 30 km/timen - ha ha)

Nå men godt du kan bruge den Engelske manual

Mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-10-11 16:32

Har du prøvet at kontakte Isak A/S - som formodentlig er importør.

http://www.isak.dk/index.html

Men om de importerer Videokameraer, er lidt svært at se.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 17:07

Hej igen IBM760

Mange tak for dit svar med ISAK, jeg vil kontakte dem - men først mandag, da de har lukket fredag.
Og - rigtigt det er svært at se om de har video kameraer med. Men jeg forsøger.

Foreløbig tak for hjælpen, jeg vender tilbage snarest muligt.

NB: Jeg har lige en søn/svigerdatter med tvillinge barnedåb lørdag

Mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-11 19:38

Nej, det er ikke et lovkrav om en dansk manual, såfremt sælger før handlen afsluttes, oplyser at der ikke medfølger dansk manual.