/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
tømme computer
Fra : henningFar
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 26-10-11 16:16

Hej jeg har en gammel bærbar som jeg gerne vil ha tømt for alle data, men ikke windows som er der, hvad skal jeg gøre. har hørt noget om formater : c eller noget i den retning ????

Kommentar
Fra : Jidzter

Dato : 26-10-11 16:27

Hej Henning.

Ja en formatering kan man altid lave, men den sletter alt incl. windows, så hvis du kun vil have slettet data skal du gøre det manuelt.

Hvis du skal formatere skal du bruge en starts CD til at boote fra hvorefter du så kan installere windows igen

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-10-11 17:05

http://download.cnet.com/Revo-Uninstaller/3000-2096_4-10687648.html

hent dette og slet alt det du ikke vil beholde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-11 17:14

Revo uninstaller er til at afinstallere programmer, hvis det indholdet i mapperne du vil fjerne så er der ikke andre muligheder end at slette dem, der er mulighed for at gendanne det slettede så hvis du vil sikre dig at data er helt væk, så skal du hente et special program som overskriver din harddisk, det vil sige at Windows også er væk efter sådan en behandling, medmindre at dine data er på en anden harddisk end den med Windows

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-10-11 23:22

nu vil han jo have alt væk untaget win så revo må jo være det han skal bruge
og så hente ccleaner ned og køre den bagefter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-11 06:46

Hvis dét som skal slettes, skal slettes 'helt'?
Så er det en shredder du skal benytte til dette.
Alm. sletning af data betyder som regel, at det kun er filallokeringsoplysningerne som fjernes og det derfor er muligt at genskabe 'slettede' data.
Dette er ikke muligt, hvis du benytter en shredder til sletningen.

Kast evt. et blik på : http://www.fileshredder.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-11 06:53

Ps. Hvis data er programmer? Så følg rådet om at benytte Ccleaner (..kan også afinstallere programmer under programmets menu: Værktøjer) ...alternativt kan du prøve IOBit's Advanced Systemcare 4.2

Det kan ligeledes fjerne programmer ...samt slette henvisninger til det afinstallerede program i registreringsdatabasen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-10-11 20:45

SFC/SCANeller der omkring = gendanner originale filer og sletter
alt = der er af MS er - uoriginalt.

Ellers er det den lange tur gennem alle filer osv...........