/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
radiator er utæt :-(
Fra : Kim-Lund
Vist : 555 gange
35 point
Dato : 25-10-11 17:41

Hej,

Har lige taget en utæt radiator ned fra væggen og vil gerne finde en erstatning.

Men jeg er bange for at den er ukurrant

Både til og afgang sidder nede i det venstre hjørne med et rør op til toppen hvor termostaten sidder.

Rørerne der kommer ud af væggen er 16mm med omløberere på.

Radiatoren er 1000mm lang, 600mm høj og ca 45mm tyk

På fittings står der AGA men de har åbenbart ikke laver radiatorer i mange år

Har kigget på masser af nye radiatorer på nettet men de ser ud til at være 1/2" eller 3/4" og tilsluttes i siden.

Har et par billeder her:
http://www.626.dk/images/radiator1.jpg
http://www.626.dk/images/radiator2.jpg

Er der et godt forslag til en løsning, evt. med en standard radiator med nogle adapter fittings?

/Kim

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 25-10-11 19:17

Syntes du skulle tageradiatoren med til WWS Eksperten
tage mål på rørene der kommer ud af eller op af gulv/væg
så får du hhvad du skal bruge også vejledning

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 25-10-11 19:57

seriøs VVS viden ved WWS experten LOOOL. Det må være et jysk foretagende!

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 29-10-11 15:31

Kim-Lund

Kan kraftigt anbefale dig at få en VVS'er til at kig på det.

AGA er fitting navnet, omløberne som tilslutter termostat og bund ligner mere end 16 mm.

Mvh joeson