/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Kondicykel/Løbebånd el. andet
Fra : kipumi
Vist : 1452 gange
200 point
Dato : 25-10-11 16:41

Hvor i al verden får jeg fat i en motionscykel/løbebånd eller andet i den retning som kan belastes med over 200 kg?? Jeg kan sagtens finde en prof. motionscykel til 20.000 - 40.000 kr eller mere - men det skal altså ikke være i den prisklasse. Motionsredskabet skal kunne stå i en stue, og benyttes der. Foreslag med Fitnesscenter osv. er ikke brugbare af forskellige grunde. Det skal foregå hjemme. :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-10-11 16:52

det finder du ikke til hjemmebrug, i den vægtklasse er det høje pris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-10-11 17:43

Køb en Maxfit,
det står der der på min højt belastede hjemme motions cykel...

Og jeg kører på laste blus.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-10-11 17:55

Ellers er den på det danske marked, der kan tåle mest belastning her:
http://www.abilicaonline.dk/salg/motionscykler/abilica-wintech-motionscykel/

Men det er forhåbentlig ikke kropsvægten, der er afgørende,
men drejnings momentet, og det måles i Newton meter; 1kpm er ca 9,81 Nm

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-10-11 02:58

det sker jo, at fitness centrene skifter deres cykler ud til nyere modeller, måske kan du købe en brugt?

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 26-10-11 10:46

Svend Giversen: Jeg forstår ikke hvad du skriver angående drejningsmoment m.m. Min søn vejer 200 kg, og han er p.,t. ikke til at overtale til at prøve en cykel, hvor max er 150 kg. Han (og jeg) tror den "knækker" og pengene er smidt ud. Selv den stærkeste almindelige cykel, knækker egerne første gang han cykler, og dele går løse. Det er en høj vægt !! Måske vil du forklare mig hvad du mener ?

PIFO: De cykler, der står på motionscentrene har en max på 150 kg - der burde måske være nogle, der kunne tage flere kg, men de mennesker, kommer måske netop ikke disse steder. Men tak for svaret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-11 10:55

Det jeg taler om er det drejningsmoment han kan tilføre til pedalerne,
jeg troede ikke han vejede så meget.

Og det er jo ikke sundt.
Måske skulle han dyrke anden motion end cykling, indtil han kom ned på 150 kg?

Og så spise lidt mindre,
og mere magert, her kan fedtafgiften måske hjælpe??

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-10-11 14:59

200 det var en del Jeg måtte selv lede efter en der kunne tage 150 kg. Men hvor meget er i klar til at give? jeg kigger lige der hvor jeg fandt min

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 200 point
Dato : 26-10-11 15:59
Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 27-10-11 21:52

Tak for svaret snaptil.