/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
RKI, uoverskuelig økonomi :O(
Fra : mettesofie
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 23-05-03 13:59

Jeg er i en stor krise lige nu, som jeg slet ikke kan finde vej ud af. Derfor prøver jeg nu her,...måske er der én eller flere der kender situationen, og har et råd eller to.
Jeg er uden arbejde, da jeg lider af angst, og venter på behandling på Stolpegården i Gentofte. Jeg er meget deprimeret i øjeblikket, og alt vokser mig over hovedet :´O( Min økonomi er meget dårlig.....jeg får bistandshjælp, og har efter et dårligt parforhold, fået oparbejdet en samlet gæld på ca 130.000 kr. Jeg har taget kontakt til de forskellige kreditorer og fået hhv både henstand, og afdragsordninger. Alligevel kan jeg slet ikke overholde aftalerne. Jeg er blevet registeret i RKI af selvsamme årsag. Min bank (Nordea) vil ikke hjælpe m at få samlet alt til ét lån hos dem.........og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg sidder i en ét værelses fremleje lejl......har fået tilbudt en dejlig andels lejl., men må desværre sige nej til denne. Jeg bliver mere og mere depressiv...og aner ikke mine levende råd.
Jeg har hørt om DGR, Dansk Gælds Rådgivning, men intet positivt. Økonomiguiden har jeg også haft kontakt med....men uden noget rigtigt brugbart råd. Jeg har også hørt lidt om "folk" der køber ...overtager...gæld?
Er der nogen der har et råd...forslag....eller måske selv har siddet i samme situation?
Mange hilsner fra Mette

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-03 14:08

Hej Mette
Ja det er jo en kedelig situation at sidde i, og jeg kan sagtens følge din voksende fustration.
Hvis jeg var dig, så ville jeg vende dette emne med din sagsbehandler, sådan en må du jo ha', siden du afventer behandling. Hvis ikke... så skynd dig at få en. Du er ikke den eneste med en deprisiv periode samt dårlig økonomi (ved godt det er en ringe hjælp), men disse sagsbehandlere har mødt problemet før, og er derfor de bedste til at råde, hjælpe og vejlede dig.

Kan du nu ha' en rigtig god weekend
Søren

Kommentar
Fra : mettesofie

Dato : 23-05-03 14:32

Hej Søren.
Jeg har snakket m min sagsbehandler om dette. Men der er intet hun..de...kan gøre :´O( Alle døre lukker, uanset hvor jeg henvender mig.
Go´ weekend til dig også.

Knuza

Kommentar
Fra : H.Wettendorff

Dato : 23-05-03 14:37

Hej Mette..
Jeg har desværre ikke et råd til dig, men vi har det samme problem, mig og min mand, som stammer fra forige forhold, og vores økonomi, har det også af røven til, og vores banker vil ikke ha den anden, da vi begge står i rki.. men vi har lige funden reko finans her på nettet, som vi vil prøve, måske det også var en mulighed for dig... håber du finder en løsning, da økonomien jo styre hele ens hverdag, og med dårlig økonomi, har man det også dårligt selv.. vi er dog ikke på kontanhjælp her, og heller ikke syge, har en røv syg økonomi...
M.v.h
H.W.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 23-05-03 14:44

Hej Mette

Jeg har et rigtig godt råd!

En nystiftet hjemmside der er lavet af en civiløkonom hvor at han går ind og hjælper mennesker der er i din situation!

http://www.gaeld.com/

Desuden er der jo mulighed for at søge legater eller ligefrem gældsernæring!

F.eks: http://www.legat-info.dk/

Men alt dette er jeg helt sikker på at han kan hjælpe med!

Held og lykke med det! og husk at det kun er penge!

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 23-05-03 14:46

Yeps prøv at tjekke http://www.reko.dk.
Hvordan deres forretningsmetoder er, kender jeg ikke, blot at de blev dårligt omtalt på DR1 (hvilket de selv har en kommentar til på siden)

Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 23-05-03 14:47

Hmm, prøver igen http://www.reko.dk

Kommentar
Fra : mettesofie

Dato : 23-05-03 16:52

1000 tak for de fine råd Alt modtages m kyshånd...
Go´ weekend til alle.

Knuz

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-05-03 17:52

www.gaeld.com er ikke en gavebod.
Han tager sig godt betalt, så tænk jer om 2 gange.

Ram

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-05-03 20:51

Prøv evt. www.okonomicenteret.dk - de virker meget seriøse.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-03 22:07

Få dig en ny sagsbehandler hvis han/hun ikke kan/vil tage dit problem seriøst - for dig... uanset hvor lille eller STORT dette måtte være, så bør de hjælpe dig. Hvis ikke så er de ikke kompetente til deres job.
Løsningen vil måske ikke være behagelig.... men hjælpe der skal/bør de.
Go' weekend til dig
Søren

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 03-06-03 00:42

Hej Mette.

Jeg ville ønske jeg var lidt længere fremme i min uddannelse, for så havde jeg haft kompetensen og muligheden for at hjælpe dig personligt. Men har et råd alligevel..
Du skriver at du har afdragsordninger og henstand de forskellige steder. Hvad så med at lave en aftale med banken om at din konto ikke kan trækkes over og så klare de betalings aftaler over betalings service. Når du er på bistandshjælp kommer pengene jo hver måned, så banken burde være lige glad. Når du betaler din gæld på den måde, er du ikke så fristet til at udskyde en betaling. Godt nok har du jo så kun et (måske) lille beløb til at leve for, men er viljen der til at spare lidt hver måned så kan det også lade sig gøre. Og at se gælden "krympe" måned for måned skulle nok give lidt motivation til at vende hver 25'øre..

Held og lykke

Knuzz MathildeP

Kommentar
Fra : Tinaj

Dato : 15-07-03 17:17

hejsa.
vil da lige høre om du har fundet ud af noget, er da spændt på at høre om hvad det REKO er for noget og om det kan hjælpe

Kommentar
Fra : mookie

Dato : 28-08-03 17:01

hjælp...jeg bor i øjeblikket i udlandet, var dum og rejse fra dk og en gæld, jeg er iøjeblikket en fattig studerende, vil være dette i nogle år, men derefter får mulighed for at få rimelig indtægt. Er det muligt for mig at søge om gældsernæring her på nettet???