/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskriver HTML
Fra : Sønder
Vist : 738 gange
200 point
Dato : 22-10-11 09:04

Hjælp! Når jeg udskriver fra nettet er min printer (Canon Pixma MP600) begyndt at udskrive HTML-koder i stedet for klartekst, og sidevis af dem.
Hvad kan jeg have trykket på? Har ikke rørt selve printeren, mener jeg.
Kender nogen problemet/løsningen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 09:29

Det kan være shdocvw.dll som ikke er registrert, så prøv med Start > Kør, skriv:
regsvr32 shdocvw.dll
og klik ok, så skulle du gerne få en meddelse om at registreringen lykkedes...

Kør boks kan også findes med WIN-Logo taste+R

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 09:44

Registreringen lykkedes men hjalp ikke.
Det sidste forstår jeg ikke...?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 09:46

Nåh jo, nu faldt 10øren. Der skete det samme: Intet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 09:47

Øv det var så ik' det

Den med Kør boks var bare en mulighed hvis ikke man kunne starte fra Start > Kør

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 22-10-11 09:50

Måske dette så!

When you go to print, Go to print set-up.
Then you will go to the settings.. you will then see the header tabs.

Delete anything in the headers out.

Now sadly you will have to do this every time you go to print.
there haven't made a nifty deal where you can leave this out al the time.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070512075947AAo3pjW

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 10:02

Måske- lyder lidt rigtigt, men hvad hedder det på dansk - kan ikke lige finde "print opsætning" osv.?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 10:02

Eller dette
Citat
Deleting temp files, using the IE 7 reset settings button, and changing printers didn't work. After a few minutes of searching the web for an answer, I came across this jewel of a solution that worked!

1.Close any open programs

2.Click Start --> Run

3.Type: regsvr32 /i mshtml.dll

4.Press Enter on your keyboard

5.Click Start --> Run Type: regsvr32 /i shdocvw.dll

6.Press Enter on your keyboard
That did it! If your Internet Explorer, Outlook Express, MSN, or AOL browser prints only HTML coding, which usually starts with the following text, use the above six steps to restore sanity to your Internet and email printing.

http://www.geekstogo.com/forum/topic/182513-my-printer-is-printing-the-hypertext-html-version-of-a-web-page/page__view__findpost__p__1126691

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 10:04

Klik på lille pil ved siden af printer ikon og vælg Sideopsætning

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-11 10:05

Hvad er det du prøver og printe? Er det web sider, mails? Hvis det er web sider er det så alle sider det sker på? Hvis det er mails, er det så alle mails der bliver skrevet sådan ud?

En printer printer kun det som du som bruger kan se på skærmen, printeren skal ikke behandle den data der skal printes.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 10:30

Citat
Type: regsvr32 /i mshtml.dll
virkede ikke - den skriver: denne fil kan ikke registreres
prøver lige det andet eller om det er det samme i Firefox
vender tilbage

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 10:34

Er i "sideopsætning" , men hvad forstår de ved "headertabs"? overskrifts-???

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 10:40

Hallo! Er nu i Firefox. Her skriver den tilsyneladende Ok klartekst.
Ville alligevel godt kunne det i IE7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 10:43

I Sideopsætning, vælg "Tom" i Sidehoveder og sidefødder

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-11 10:55

Prøv og gå i internetindstillinger og nulstil browseren. Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> (Faneblad) Avanceret og så nede i bunden klikker du på Nulstil.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 10:58

Citat
Sidehoveder og sidefødder
har jeg slet ikke noget, der hedder...?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 11:03

@webnoob:
Citat
Prøv og gå i internetindstillinger og nulstil browseren. Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> (Faneblad) Avanceret og så nede i bunden klikker du på Nulstil.

Så har jeg jo et gigantisk roderi, hvis det ikke virker. Det må blive i yderste nødstilfælde..

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-10-11 11:04

@webnoob:
Citat
En printer printer kun det som du som bruger kan se på skærmen, printeren skal ikke behandle den data der skal printes.
nej, netop! Men det er det,den gør

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 11:07

Citat
En printer printer kun det som du som bruger kan se på skærmen, printeren skal ikke behandle den data der skal printes.

noobiman fatter ik' en skid!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-11 12:50

Citat
noobiman fatter ik' en skid!

Slap lige af Klaudi, jeg kalder heller ikke dig en klaphat når du kommer med tåbelige kommentare.

Sønder du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål som jeg skrev her: http://www.kandu.dk/spg158646.aspx#1824740

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 13:29

noob > Du fatter jo ik' en skid, "klaphat"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-11 13:53

Det kunne også være ret og vide hvilken Windows version du har installeret. Jeg har fået et forum fra MS hvor der er en guide som muligvis kan løse problemet, det er dog til vista, så har du XP eller 7 installeret så er det anderledes og guiden kan ikke bruges.
http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie8-windows_vista/when-i-try-to-print-from-internet-explorer-nothing/60fa191c-f687-4fdb-878f-2d9aff771acb

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 14:06

Menuen Funktioner, Internetindstillinger, fanen Avanceret, klik på Gendan avancerede indstillinger

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-10-11 09:57

@noob:

Jeg bruger Xp pro. Det er når jeg er inde på en hjemmeside, markerer noget og så trykker ctrl P og beder den printe markerede (eller det hele) Det er på alle hjemmesider. Har ikke prøvet at printe mails

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-11 10:58

Hva' med dette!?

Menuen Funktioner, Internetindstillinger, fanen Avanceret, klik på Gendan avancerede indstillinger

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-10-11 16:05

Citat
Menuen Funktioner, Internetindstillinger, fanen Avanceret, klik på Gendan avancerede indstillinger

Desværre..

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 27-10-11 15:47

Tak for svaret Klaudi. Det løste ikke rigtig problemet, men du får lidt for ulejligheden (trods dine dask til vor webnob-ven) Det bedste tip var nok det med at bruge Firefox selv om det er besværligt at skifte
Citat
Interesting problem! I found a couple of potential fixes online, but nothing concrete. Changing browsers is a quick fix to this if you don't want to try them.
Men tak for forsøget!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-11 16:49

Var så lidt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-11 20:09

Jeg ved godt du har lukket spørgsmålet, men det kan simpelthen ikke være rigtigt at problemet ikke kan løses.

Vil du ikke en gang for alle skrive hvilket system du bruger.

Fx. Windows 7 64-bit SP1, IE9

Vil du ikke også lige sikre dig at IE er din standard browser og til sidst gå i kontrol panelet -> Mappeindstillinger -> Fanebladet Filtyper -> og så finde HTM og HTML og sikre dig at disse åbnes af IE. Som på billedet.
http://peecee.dk/upload/view/333594

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-10-11 14:48

Sådan så fik vi løst problemet, det var fordi de to filtyper manglede, som jeg har ringet ind her: http://peecee.dk/upload/view/333594