/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
BLADGULD PÅLÆGNING
Fra : lham
Vist : 4002 gange
100 point
Dato : 21-10-11 18:16

Har en ukompliseret mindre billedramme malet med "guldalkydmaling" som jeg vil have bladguld på.
Nogen der ved hvor man får sådan noget lavet i Østjylland -helst århus-evt prisniveau

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-11 18:38

Bl.a. møbelpolstrere laver noget sådant.....

PS.

Bladguld kan du købe på ark - det er rimelig simpelt at pålægge.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-10-11 19:44

Du skal bruge en makeup børste til det. De er ikke så svært selv at lægge det på og det købes i mindre ark.

http://www.cchobby.dk/Pages/Search.aspx?search=bladguld

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 22-10-11 09:19

Prøv evt. at tage en snak med denne person:

http://www.find-en-kunstner.dk/kunstnere/sren-brondsted/

vic200

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-10-11 09:46

vic200
linket fra dig videre til

Søren Brøndsted's egen hjemmeside
www.gekkoglas.dk

virker ikke så biksen er nok lukket

Refi jeg tvivler på møbelpostere laver sådan noget ( kontakter et par stykker næste uge )-
du skriver " bl.a" hvad dækker det over ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-11 09:54

Citat
Refi jeg tvivler på møbelpostere laver sådan noget

Det behøver du ikke - har set flere af dem lave det når de ombetrækker "gamle" stole

Men som sagt - du kan sikkert selv gøre det lige så godt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-11 11:52

Jeg har selv lagt bladguld på en billedramme og det er ikke svært. Man skal bare købe det rigtige bladguld.

Og så selvfølgelig have den rigtige børste.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-10-11 09:31

granner01
Har set lidt på "forgyldningsudstyr" og det løber jo hurtigt op. Jeg har en helt "krummelyrefri" ramme med et samlet aral på 700cm2 og har ikke planer om flere forgyldningsprojekter, så jeg kan sikkert nemt komme til at ligge inde med en masse rester.
Hvor har du købt det du kalder "det rigtige bladguld"

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-11 10:47

Citat
"forgyldningsudstyr"

Du skal bruge en mindre pensel samt lim og et ark bladguld (som IKKE er guld under normale omstændigheder)

Hvad skulle der dog blive af rester ??????

Det hele kan købes i velassorterede hobbyforretninger.....

Men der findes da masser af firmaer der gerne laver det for dig....

I flæng kan nævnes div. malere, møbelpolstrere, møbelsnedkere mm.

Det er bare at slå op på google i DIT område.....

http://www.stelling.dk/default.aspx?Load=main&Data=productlistpaging&Template=&key=4038

En billigere løsning
http://www.nordform.dk/shop/category.asp?id=120

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-11 16:37

Ja og vores lokale glarmester kan også lave det.

En makeuppensel kan da bruges til mange andre ting end makeup. Jeg bruger den bl.a. til at rengøre min pc for støv inden i. Og den børste bruges ikke til makeup. Bare for at forebygge vittighederne.

Det er sådan en børste jeg tænker på, men den behøver ikke at koste en bondegård som denne gør. http://www.greenskin.dk/product/blending-brush_2259/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 17:45

Tænk sig at nogen giver den pris for "10 hår" - det kan jeg da klare med "fingermaling"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-11 21:27

Sådan en makeuppensen køber man som ung og den holder hele livet. Jeg fik 2 til min konfirmation og de var hunde dyre den gang. Det er den ene som fungerer som støveklud til PC, radio og det gamle TV med billedrør. De fik renset støv af indvendig med sådan en børste.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 09-12-11 06:32

Tak for svaret refi.
det ender nok med jeg slæber rammen til den lokale glarmester som siger han har prøvet det før-330 kr for en make up pensel vil ingen narre mig til at betale