/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Størrelse på MouseIcon?
Fra : stk
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 23-05-03 10:59

Hej.

Jeg vil gerne have en speciel pointer over en bestemt label. Det gøres jo nemt med MousePointer og MouseIcon. Og dog!
Jeg har fundet et ikon i 32x32 og lavet det om til 16x16. Men VB insisterer på at vise det i samme størrelse som 32x32 men i den lave opløsning. Hvordan får jeg ændret størrelsen på iokonet?

mvh
Stefan

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 02:11

Kender ingen kode til at ændre størrelsen men vil det ikke være en mulighed at lave en blank curser og så lade en picturebox følge musen. det lyder som om det kun er over et object så er det jo bare mouse_move der skal bruges.

jeg kan prøve at komme med et eksempel vis du vil eller ikke forstår hvor jeg vil hen

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 02:21

hmm nu jeg lige tænker lidt nærmere over det ville det så ikke være lettere at bruge 32x32 men kun bruge de 16x16 pixels i toppen og så lade resten være transperant??

du kan bruge iconforge til at scalere iconet og gemme det
http://download.com.com/3001-2195-10206395.html

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : stk

Dato : 26-06-03 08:19

det prøver jeg. ideen med at lade de 3/4 være transparent er em fin nødløsning, men hvorfor insisterer VB på at vise ikonet i en bestemt størrelse?

c",)
Stefan

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-03 18:08

faktisk et godt spørgsmål ... og det ser ikke ud til der er nogle på nettet der har et svar på det :o/
noget underligt noget at vælge det som standart og ikke bare bruge den størrelse iconet har

Godkendelse af svar
Fra : stk

Dato : 26-06-03 18:22

Tak for svaret Phylock.
... og det ser ikke ud til der er nogle på nettet der har et svar på det :o/
Er det en hentydning?

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 19:27

kan man godt sige set i bakspejlet
men det var nu fordi det var et interessant spørgsmål jeg gerne ville finde svar på men uden held

weeee flere point

mvh
Phylock`