/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Om LM 23 som motorbåd ??
Fra : Tonganeseren
Vist : 2753 gange
200 point
Dato : 16-10-11 22:55

Er der nogen som har erfaring med LM bådene? Hvordan sejler de, og er der nogle ting man skal være opmærksom på, hvis jeg køber en sådan?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-10-11 22:56

Eller LM 21???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-10-11 08:53

Det afhænger jo lidt af hvad du skal bruge den til.
Både LM21 og 23 er langkølede motorsejlere, men går da udmærkede som motorbåde. De har dog en ret stor dybgang (ca. 0,75 mtr.) i for hold til andre motorbåde.
Bådene er solide og særdeles sikre og velbjærgende i al slags vejr.
Det du nok skal være opmærsom på, er at en del af dem er udstyret med saltvandskølede Bukh motorer, og det kan være et problem, hvis de har mange år på bagen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-11 17:24

Hej Dabj

Tak for svaret - indtil videre. Båden skal udelukkende sejle i Øresund, bruges til fiskeri - og måske nogle ture rundt om Djævleøen, hvis vejret er dertil.

Hvad så, hvis der i annoncen står, at motoren er ferskvandskølet? Jeg udgør et kæmpestort hul i forhold til emnet - som du kan se.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-10-11 18:21

Problemet med de saltvandskølede er at de ofte, når de kommer op i årene, er meget tærede i kølekamrene og i værste fald skal udskiftes.
Ferskvandkølede er ok, så er det jo bare at bruge den sunde fornuft, lyder den godt, ser den godt ud
o.s.v.
Her er et link til LM-klubben som måske kan interessere
http://www.lmklubben.dk/22233218
Mvh
dabj
Ps. Kom igen, hvis du har specifikke spørgsmål om en bestemt båd

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-11 19:58

I hvilke modeller er der toilet?
En betingelse, hvs konen skal med ud.
Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 17-10-11 22:06

Hvis du mener skylletoilet skal du op i LM 24.
I 21 og 23 må du klare dig med kemisk toilet og der er ikke seperat rum til dem

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-11 23:30

Tak for svaret dabj. Så må jeg se mig om efter en LM 24 - eller måske 27`eren.

Mvh.
Tonganeseren