/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Hvad med motoren i vinter?
Fra : Tonganeseren
Vist : 642 gange
200 point
Dato : 16-10-11 22:53

Skal man hælde lidt olie i påhængsmotorens cylindre - når motoren skal overvintre - eller hvad er bedst?

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 16-10-11 23:46

Hvis det er en tændrørsmotor , skuer man den af og sprøjter en speciel konserverende olie i inden røret genmonteres. Denne olie fås på spraydåse i bådforretninger. den løber ikke af cylindervæggen som almindelig olie.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-10-11 08:30

Personligt opbevarer jeg min motor i et opvarmet rum og foretager mig intet andet.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-10-11 11:16

du kan købe en skumspray til at konservere med. det sprøjtes ind i indsugningen mens motoren kører og når motoren bliver kvalt af skummet er den klar til at komme i vinterhi.
husk at skylle med ferskvand i kølesystemet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-11 17:26

Hej transor

Tak for svaret. Skal man tørne motoren efter indsprøjtning af midlet???

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-11 23:31

Tak for svaret transor.

Mvh.
Tonganeseren