/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp, til fejl - unmountable boot volum
Fra : ara
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 16-10-11 15:43

Hejsa.

Nu vil jeg altså gerne have min datters pc til at virke.

Vi fik tidligere forskellige fejlmeddelelser når vi skulle starte pc'en op.
Derfor opgav vi.
Nu vil jeg så gerne have den til at virke igen.

Den første fejl jeg får er " UNMOUNTABLE BOOT VOLUME"

Hvad gør vi her??

Det er en stationær med XP installeret.

mvh

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 16-10-11 15:56

Hejsa,

Prøv at kigge i mine tidligere svar (tips). Jeg havde samme problem og fandt en løsning med dette program.

,-) Bluesky

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-11 15:57

Unmountable Boot Volume
http://support.microsoft.com/kb/555302

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-10-11 16:09

@klaudi.

Har godt set denne side, men fatter ikke en skid af hvad der står.

Håber der er en der ikke bare linker til en side, men istedet beskriver mit problem.

Jeg har søgt på mange sider, men tit skifter emnet over i andre problemer og så er det dette problem de snakker om. Dette gider jeg ikke at læse.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-10-11 16:10

Og hvor finder jeg dette tips ?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-11 16:17

Defekt filsystem
Hvis den anden parameter (0x bbbbbbbb) i Stop-fejlen er 0xC0000032, er filsystemet defekt.

I så fald skal du genstarte computeren til Genoprettelseskonsol og derefter bruge kommandoen chkdsk /r til at reparere diskenheden med. Når du har repareret diskenheden, skal du undersøge hardwaren for at isolere årsagen til filsystemets defekt.

Følg disse trin for at gøre det:
1.Start computeren med Windows-startdiskene eller cd-rom'en med Windows, hvis computeren kan starte fra cd-rom-drevet.
2.Tryk på R, når skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet vises, for at vælge reparationsfunktionen.
3.Hvis computeren har dual boot eller multiple boot, skal du vælge den Windows-installation, du vil have adgang til fra Genoprettelseskonsol.
4.Skriv administratorens adgangskode, når du bliver bedt om det.

BEMÆRK! Hvis der ikke findes en administratoradgangskode, skal du trykke på ENTER.
5.Skriv chkdsk /r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
6.Skriv exit ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren. Yderligere oplysninger om brug af Genoprettelseskonsol under Windows XP finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer, hvorefter du får vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
314058 (http://support.microsoft.com/kb/314058/ ) Description of the Windows XP Recovery Console
http://support.microsoft.com/kb/297185/da

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 16-10-11 16:18

Fra denne:

Hejsa,

Jeg havde samme problem for et stykke tid siden på en XP Pro maskine. Jeg fik min MBR tilbage ved hjælp af 2 programmer:
1) Easeaus partition recovery http://www.partition-tool.com/
2) Bart PE boot http://www.nu2.nu/pebuilder/#download - se evt vejledning her: http://www.youtube.com/watch?v=0reKK2ASEaU

Disse 2 fik maskinen op igen

Bluesky

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-11 16:19

Du kan jo først forsøge at starte computeren med XP CDen i drevet i geninstallere XP, alle filer og dokumenter går tabt men hvis filsystemet er ødelagt så kan du ikke gøre andet.
I har jo nok ikke et forkert kabel på harddisken, jeg gætter på at i ikke har rørt noget inde i computeren.
Endelig kan harddisken være mere eller mindre ødelagt men prøv at geninstallere før i køber ny harddisk.

Hvis der er værdifulde måske uerstattelige filer, så er der forskellige muligheder for at redde dem ud, det skal i så gøre før XP forsøges geninstalleret

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-10-11 16:20

Når jeg booter fra cdrom drevet starter windows cd'en godt nok op.
Den begynder at indlæse en masse filer. Når jeg så vælger R skriver den at "installationsprogrammet ikke fandt nogle harddiske på din komputer".

Hvad gør jeg så her??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-11 16:47

Du skal ikke reparere, du skal installere på ny. Den sletter alt også den fejl du har, som o.v.n. skriver.

Hvis du ikke kan installere så har du måske en fejl på harddisken. Men prøv at installere.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-10-11 16:58

Nu valgte jeg at tage kablet ud af hd'en og bundkortet, og selvfølgelig at montere det igen

Så starter pc'en fin op og alting virker igen.

Sådan gjorde jeg også sidste gang den opførte sig sådan. Problemet er bare at jeg skal gøre det igen om måske 14 dage.

Siger det noget om problemet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-11 17:12

UDMA-controller
Hvis computeren bruger en UDMA-harddiskcontroller, skal du bruge følgende fremgangsmåde:
•Udskift det 40-trådede kabel med et 80-trådet UDMA-kabel.
•Åbn computerens BIOS-indstillinger, indlæs standardindstillingerne for "Fejlsikret start", og aktiver derefter de mest benyttede indstillinger, f.eks. USB-understøttelse.
http://support.microsoft.com/kb/297185/da

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-10-11 17:18

Det er en SATA harddisk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-10-11 17:20

Citat
Sådan gjorde jeg også sidste gang den opførte sig sådan. Problemet er bare at jeg skal gøre det igen om måske 14 dage.

Siger det noget om problemet?

Hvorfor så ikke bare skrive DET...

Det er sikker et defekt kabel/ stik
Det kunne også være dine ram.
Rens dem/ eller skift stik ud.

Havde et lignende problem for et par måneder siden, og der
byttede jeg om på RAM klodserne og diverse stik
og problemet var løst.

Det kan også være støv/ skidt ikke alt kan se´s,
især ikke på bagsiden af bundkortet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 11:07

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:27

prik-prik

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 08-01-12 11:17

Tak for svaret Klaudi.