/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
SPØRGSMÅL MHT SUNDHED
Fra : jespereh
Vist : 556 gange
223 point
Dato : 23-05-03 10:01

Jeg arbejder med et projekt i skolen, hvor jeg har om KiMs chips. Så jeg vil gerne stille jer følgende spørgsmål:

Hvordan har du/i det med usund mad?
og hvorfor?

Er du/i meget sundhedsbevidste?
Hvorfor og hvordan?

Tænker du på din sundhedsbevidsthed når du køber en pose KiMs chips?
Hvorfor?

Det ville glæde mig at mange svarer seriøst, da der er point på spil!

I kan evt. sende mig et word dokument med svarene på:
hh02d09@nhs.dk

Kommentar
Fra : xor

Dato : 23-05-03 10:08

Spg 1 : Alt mad er usund i for store mængder. Sålænge at man begrænser sig har jeg ikke noget problem med at spise usundt.
Ligeledes hvis man supplere usund med sund mad har jeg det fint.
Spg 2 : Jeg er ganske sundhedsbevidst. Spiser normalt og varierende hver dag, men kan sagtens spise usundt en gang imellem.
Spg 3 : Ikke specielt, men hvis jeg købte en pose hver anden dag ville eg nok. En pose i ny og næ ser jeg ikke noget problem i.
Samt så skal det da siges at hvis man motionere nok kan man spise næsten alt uden at have dårlig samvitighed af den grund.

Det vigtigste er at man variere sin kost og husker at få hvad kroppen har brug for indefor de forskellige mad grupper.Ligeledes at få en god daglig motion således at kroppen kan forbrænde den mad som man konsumere samt holde sig i form.

Ps : Jeg håber du for lavet din rapport.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-03 10:55

Hej Jesper
Her er et udemærket link til emnet, det vil være alt for vidløftigt at genfortælle alt omkring emnet i dette forum
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=473&a=4040 kig under "Alt om kost" + alt det andet. Du finder sikkert alt det du har brug for her.
Hygge...
Søren

NB: Personligt tænker jeg lige så varieret på sundhed, som det jeg indtager - MEGER varieret... husk livet skal ikke være en lidelse, men en nydelse. Jeg vil hellere leve lidt kortere og lykkeligt end lang tid i et helvede - men overdrev er heller ikke sundt, det kan nemlig også blive til et helvede... nok om det!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-05-03 11:40

Hej kan se på din mailadresse du sidder på Næstved Handelsskole ... der har jeg osse gået ....

Nå, men :
>>>Hvordan har du/i det med usund mad?
og hvorfor?
- jeg har ingen problemer med usund mad, jeg spiser den mad jeg har lyst til.
jeg skelner ikke voldsomt meget mellem hvad der er sundt og usundt, det er som sagt noget med "hvad har jeg lyst til?".

>>>Er du/i meget sundhedsbevidste?
Hvorfor og hvordan?
NEJ - det må jeg indrømme jeg ikke er ... jeg tænker da nogen gange på, at jeg ikke spiser frugt og grønt nok, men ikke ret mange sek. - jeg spiser faktisk grønt og frugt men langtfra nok.

>>>Tænker du på din sundhedsbevidsthed når du køber en pose KiMs chips?
Hvorfor?
Ja det gør jeg - men igen kun ganske kort, ved jo godt det ikke er det sundeste, men er altså mere til en pose chips end til en Müeslibar, eller en pose tørrede abrikoser.
Og som reklamen siger "KiM´s når du er sulten for sjov" .... og synes ikke en mad med figenpålæg er nær så sjov som en pose chips.

Karina
Held og lykke med opgaven.....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-05-03 15:41

Jeg arbejder med et projekt i skolen, hvor jeg har om KiMs chips. Så jeg vil gerne stille jer følgende spørgsmål:

Hvordan har du/i det med usund mad?
og hvorfor?

tjaeee. jeg ved jo udemærket godt hvad der er sundt og hvad der er usundt!! Og der ryger kun en pose chips i indkøbskurven, når vi skal have gæster, fordi jeg trods alt prøver at tænke lidt over hvad jeg putter i hovedet...dermed ikke sagt at der ikke ryger en burger ned på en almindelig torsdag (igår fx!) eller en plade chokolade (idag!).

Grøntsager er jeg desværre heller ikke så skidegod til..dog er det bedre her om sommeren, hvor varene er friske...og danske, for en del af min sundhedsbevidsthed drejer sig også om varens tilstand, produktion, oprindelsessted, transport, økologi, genmanipulerede produkter mv.

Af selv samme årsag lader jeg mig nemt narre og køber chips i gammeldags brune poser, fordi en del af min latterlige hjerne tror på de er bare lidt sundere og at der er lidt mere kartoffel for pengene..!!!! (måske er der heller ikke transfedtsyrer i...man ku jo ha lov at håbe!)

Er du/i meget sundhedsbevidste?
Hvorfor og hvordan?
Jamen jeg tænker da på min livsstil..især fordi jeg både ryger, bæller kaffe, rødvin, æder slik, elsker chokolade og McD!! Hvem drømmer ikke om overdådige morgenborde med læssevis af frisk frugt, hjemmelavet tykmælk og nybagte grovboller, frisk juice m.m.- for at dulme den dårlige samvittighed, når man IFG>GEN har spist sådan lidt la-la agtigt!
Men jeg er da godt klar over, at ansvaret er mit eget..også når der ryger en pose chips indenbords istf et kilo økologiske danske æbler.

Egentlig er der ikke meget livsstil..ihvertfald ikke den jeg værdsætter..over en pose chips. Reklamerne fanger mig ikke (er måske for gammel) og jeg synes det er "pænere" at sætte en skål pistacier på bordet (og så trøster jeg mig med at der er noget skidesundt fedt i nødder!!)

Det ville glæde mig at mange svarer seriøst, da der er point på spil!

Troede det ville glæde dig da du er ved at lave en opgave om emnet!!!

I kan evt. sende mig et word dokument med svarene på:
hh02d09@nhs.dk

nope makker... du må læse det her, hvor andre også får glæde af det!!!

mvh Christina