/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Udveksling i tyskland
Fra : sjhfhammer
Vist : 420 gange
85 point
Dato : 14-10-11 11:50

Hejsa.

jeg overvejer at tage på udveksling i tyskland og vil derfor hører om nogle har kendskab til følgende byer.. hvad byder byerne på af sociale oplevelser og hvordan er stemningen i byen og evt andre vigtige ting at vide:)

Byerne er:

Leipzig, Bamberg, Göttingen, Kiel, Marburg og Frankfurt

Hvis nogle har links til site hvor man kan få flere subjektive meninger af vide, er det også brugbart:)

på forhold mange tak

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-10-11 12:57

Er det, de byer du kan vælge mellem?

Jeg, der er bosiddende i Tyskland, kender desværre ikke meget til til stemningen etc. i dem, du nævner, men en hel del til mange andre.

Kommentar
Fra : sjhfhammer

Dato : 14-10-11 13:17

ja det er de muligheder jeg har:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 13:52

Det er da bare at slå byerne op - der findes med al sandsynlig ingen kandubrugere der lige kommer derfra

Iøvrigt er stemning jo individuel - det kommer jo helt an på HVAD man vil have.....

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-10-11 15:13

Jeg skal være sammen med nogle venner i aften; jeg skal prøve at høre, hvad de synes om byerne.

Selvfølgelig refi (altså stemningen), men nogle byer er altså generelt mere interessante end andre.

Frankfurt er STOR, meget, meget STOR.

Lidt om dig!
Hvor gammel er du?
Hvilken type udveksling?

Kommentar
Fra : sjhfhammer

Dato : 14-10-11 15:49

ja selvfølgelig er stemningen individuel, men derfor vil jeg gerne høre fra folk, hvis de har haft nogle gode eller dårlige oplevelser. Folk behøver jo ikke og bo der:)

Men altså jeg er 25 år og er ude efter et udvekslingsforløb, hvor jeg får en masse socialt ud af det og hvor det er til at komme ind på livet af tyskerne. Altså ikke et sted hvor man føler sig palle alene i verden. Og så skal det være en by hvor der sker nogle ting og har forskellige udbud af fornøjelser:)