/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
word/wordart
Fra : jensviggo
Vist : 484 gange
20 point
Dato : 05-10-11 12:24

Når jeg skriver en tekst i word, markerer den, går i wordart, vælger et design, vælger ok, så hopper teksten op i toppen af dokumentet, så man kun kan ane, at der er en tekst, hvad mon nu jeg laver forkert...................udenfor regner det

jensviggo

Kommentar
Fra : p-nielsen

Dato : 05-10-11 15:25

Hej jensviggo,

Du skal indstille marginerne i Wordart. Gå til format/sideopsætning og derefter marginer.

Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-11 15:27

Er det mon sidehoved du arbejder i.

Har du prøvet at lave det direkte i wordart

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-11 17:29

hvis jeg vælger format, sideopsætning og normal og prøver at indsætte wordart, kommer der kun en lille streg i toppen af dokumentet??????????

sorry

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-11 17:59

jeg går i sidelayout og vælger margener og derefter normal top og bund 3 cm venstre højre 2cm, så vælger jeg indsæt, vælger wordart, skriver tekst og ok og så opstår fejlen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-11 18:50

nu har jeg prøvet lidt forskelligt og bliver i tvivl om hvilken udgave du har af Word.

I 2007, er det nemmeste at man vælger Wordart, som nævnt og skriver direkte i det design, man vil have.

Altså vælg indsæt - herunder Wordart og så får du tekstboksen man skriver i.

Det virker også hvis man skriver og markerer og går samme vej.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-11 19:04

Hvilken skrifttype og størrelse har du valgt ??

Det er ikke alle der egner sig lige godt, det kan du også forsøge dig frem med i boksen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-11 19:07

ok jeg prøver igen.

Jeg starter word, vælger indsæt, vælger wordart, ta´r en vilkårlig, så kommer der tekstboks op, hvor der står: skriv din tekst, det gør jeg så, og vælger ok, og så stopper festen, der kommer kun en anelse af teksten i toppen af billedet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-11 19:13

mmm. Det eneste tidspunkt jeg får det som du beskriver er ved een af formaterne med 8 i pkt. størrelse.

Hvad hvis du klikker på teksten - så fremkommer der en stiplet linie med små trekanter og udvider boksen, ved at trække i hjørnet ?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-11 19:16

jeg har valgt times new roman 14

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 05-10-11 19:19

Ganske vist i office 2000

Min word kører med normal.dot (standard skabelon)
word > og står øverst i dukumentet
indsæt > billede > wordart
så vælger jeg type og skriver noget
Ok og tekste står i en fin bue på dokumentet (jeg kan flytte den med musen)
Tekststørrelse er automatisk sat til ..........Arial 36

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-11 19:20

Hvad sker der hvis du rykker tekstboksen længere ned på siden ? ved at trykke retur et antal gange ?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-11 19:21

jeg kan udvide til højre og venstre, men ikke nedad, så slipper den???????????

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-11 19:26

jeg kan ikke flytte den nedad ved at taste enter nogle gange, der sker bare det, at den tynde boks forsvinder helt

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-11 19:44

Tak for svaret Eyvind. nu er der tv-tid