/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
regler vedr. billeje på Rhodos
Fra : stjerneboern
Vist : 1140 gange
200 point
Dato : 03-10-11 19:39

Hej. skal til at bestille en udlejnings bil på Rhodos, Greece.
Fint nok der er incl i prisen :

kaskoforsikring (CDW)

ansvarsforsikring beskyttelse (TP)

tyveriforsikring (TW)

skat

ubegrænset kilometertal

MEN HVAD I ALVERDEN BETYDER SÅ

Jeg ønsker at købe overskydende godtgørelse forsikring for DKK424.44

HVAD SKAL JEG MED DEN HVIS DER ER KASKO PÅ ?????? VIL JO IKKE SÅ GERNE HAVE EN REGNING HVIS EN GRÆKER KØRER IND I OS, DE KØRER JO SOM OM DE HAR TRUKKET KØREKORTET ET HVIS STED

det er på cartrawler.com jeg har fundet den :)

Håber det sikkert nok, for har også skrevet med nogen af dem vi kender hjemmefra, men de har en arbejdstid i at besvare mail med op til 28 dage , og der er vi næsten kommet hjem igen
Håber på et hurtigt svar der kan forklare dette problem så jeg kan trykke på knappen :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-11 19:59

Citat
MEN HVAD I ALVERDEN BETYDER SÅ

Det er en extra forsikring så du slipper for "selvrisiko"

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-10-11 19:59

Har ikke lige hørt den betegnelse før, men da jeg sidst lejede bil på Rhodos for 6 år siden kunne vi tegne en forsikring der dækkede selvrisikoen på de andre forsikringer.
Kan det evt. være sådan en ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-11 20:00

nemlig

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 03-10-11 20:12

Lyder det ikke som en rimelig pris i stedet for at blive overrasket over en kæmpe regning og så på græsk :( nej jeg mener at det er vel bedre at sikre sig ikke ???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 03-10-11 20:26

Det kan du kun SELV tage stilling til.....

Normalen er desværre at disse forsikringer kan købes billigere hos ANDRE forsikringsselskaber (udlejeren tjener på dem)

Her f.eks.

http://translate.google.com/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.dailyexcess.com/

men prøv en opringning til dit EGET forsikringsselskab....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-11 20:28
Godkendelse af svar
Fra : stjerneboern

Dato : 03-10-11 20:41

Tusind tak for svaret refi. det var udybende og sagligt og noget jeg kunne bruge.
samt hurtigt.
mvh.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-11 20:59

Selv tak....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-11 15:36

Jeg har lige haft lejet en bil på den Græske ø Samos

25 € / dag ved leje af 3 dage
Fri kilometer
Incl. forsikring gælder dog kun på asfalterede veje
Dette står på lejekontrakten ved forsikring > FDW + TP + RS
Hvad de bogstaver står ved jeg ikke rigtigt.

Udlejeren var en Dansk dame som fortalte at lejemålet var med selvrisikoforsikring.