/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
mobil til gravid kæreste...
Fra : Lundini
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 22-05-03 20:49

Hejsa
Jeg har brug for vejledning i junglen af mobilabbonementer og taletid... Vi skal bruge en mobiltelefon, da min kæreste er gravid og gerne vil have en mobiltelefon... Jeg kan ikke gennemskue hvad der er billigst. Hun har ikke planer om aat bruge den til andet end at have med hvis nu noget skulle ske noget... Hvad kan I anbefale.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 20:53

Bare køb en Nokia! så længe at der står Nokia på telefonen går man aldrig helt galt i byen! de laver klart de bedste telefoner om man vil det eller ej.

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 22-05-03 22:10

Gå ind på Kellkoo.dk der kan du sammenligne priser på alverdens mobiler og alt andet også i øvrigt.
Hvis du køber taletidskort så læg mærke til op det skal tankes op - om det kun duer i feks. 3 mdr. eller om det gældr til taletiden er brugt op.
Hvis den ikke skal bruges meget kan du evt. købe en brugt (feks. en nokia 3310, de fåes billigt og er meget enkle at finde ud af). Dertil kan du købe billig udbyder feks. telmore e.l.

Holder klart med JudAs. Nokia er de bedste telefoner og langt de letteste at finde ud af.
Held og lykke med fødslen når det kommer dertil.
Hej fra Notatoy.

Kommentar
Fra : hertuginde

Dato : 22-05-03 22:12

Jeg er enig i at Nokia er det bedste, forstået på den måde at en Nokia er billig og brugervenlig. Min datter på 11 og min søn på 9 har begge en Nokia (3310 og 3210), købt til næsten ingen penge på www.mobilauktion.dk -og et abonnement hos Telmore eller clubblahblah (ikke for at reklamere!) er rasendes billigt og ganske udmærket til det behov, din kæreste har.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-05-03 22:49

ja nokiatelefoner er "gode" og ret enkle at finde ud af...! men desværre er deres levetid ikke særlig lang tid.. i hvert fald skal du ikke regne med at have telefonen i mere end to år max tre..!

hænger nok sammen med at de bliver mindre og mindre og så kan det måske være svært at opretholde den samme kvalitet..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 23:13

Hej Lundini
Kig på hvad jeg har skrevet i http://www.kandu.dk/dk/spg/15823
Søren

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-05-03 08:08

Hej.

Jeg blander mig også lige

Jeg vil også mene at Nokia er en god telefon at investere i. Jeg har selv haft to siemens og nu to nokia - og nokia er langt mere brugervenlige end de to siemens (som jeg dog også var godt tilfredse med da) jeg har haft (det skal lige siges at det er mange år siden jeg har haft siemens, og at de sikkert er blevet meget bedre). Og da I kun skal bruge den som en slags "nød"telefon, så må en Nokia 3310 være nok - og den kan ofte fåes billigt nu. Hvis du ikke vil købe en brugt telefon, så synes jeg at det er vigtigt at kigge lidt på, hvilket abb. du køber den med - også selvom du får den låst op, for du binder dig somregel til at betale abb. i seks måneder - og det jo også kan regnes med i prisen for, hvad du rent faktisk giver for telefonen.

Lad mig komme med et eksempel:

http://www.nbradio.dk/shop/default.asp?referrer=kelkoo&productid=1032

En nokia 3310 til 498kr med sonofon variant abb. - det betyder at du giver 25 kr om måneden, hvis du bruger telefon mindre end 36 min om måneden - hivlket I jo nokm kommer til, hvis i sætter et andet simkort i. Det betyder at i først giver 498kr +(25*seks måneder) = 648kr. Link til sonofon variant: http://www.sonofon.dk/index.asp

Et andet eksempel:

http://www.tele-k.dk/product.asp?product=182

En nokia 3310 til 1 kr med telia express abb. - det betyder at du giver 99kr i oprettelse og derefter 120kr om måneden i de seks måneder du har bundet dig. Så ser regnestykket såledea ud: 1+99+(120*6)=820kr.

Jeg ved ikke om du kan følge mig? Men hvis du alligevel vil have telefonen låst op, så er det da værd at regne lidt på, hvad du i grunden kommer til at give for telefonen.

Og når I skal bruge telefonen til "nød"telefon, så er et taletidskort jo fint. Der findes bl.a. et godt et af slagsen på www.telmore.dk, men også de andre udbydere på markedet har nogle. Det kan ofte godt svare sig at få telefonen låst op (det kan du bl.a. finde en unlocker til på www.dkunlock.dk), da telefonerne ofte er for dyre, hvis du køber dem med taletidskort. For en 3310 kan du nemt komme til at give over 1000kr, men så har du heller ikke abb. med.

Nu har jeg jo kun lavet to udregninger for dig, der findes jo mange andre abb., så måske du kan finde et tilbud der er bedre end dem jeg lige har fundet for dig. F.eks. er Nokia 3510 også billig mange steder nu. Men igen det kommer jo også an på jeres behov. Selv har jeg både en nokia 3310 og en 3510i og synes at det begge er nogle gode telefoner.

Håber ikke det er blevet for langt og indviklet.

Her er nogle links til steder, hvor du kan finde mobiltelefoner:

www.mobilpriser.dk
www.kelkoo.dk

Held og lykke med den "lille"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-03 10:27

Right Nokia til 99 osv. alt i alt 820,-
lad os ta' 3510i fra TDC den koster 395,- og ingen opretning samt 30,- i abonnoment i 6 måneder, det giver 575,- samtidigt får du en langt bedre telefon ogggg med farve display/skærm
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-03 10:32

NB: Nu står 3510i godt nok til 499,- hos TDC på http://www.mobilpriser.dk/ men jeg har lige købt en til "fruen i huset" hos Expert / TDC for 399,- (ikke 395,- som nævnt tidligere - sorry).
Min pointe... det er ikke KUN telefonprisen du skal fokusere på, kig også på oprettelse og abonnement omkostningerne.
Søren

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 26-05-03 16:57

Tjek også lige www.telemobilia.dk, der er bla. nokia 3310 med telia abonnement til 60 kr. pr måned i abonnement.
Notatoy