/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Genoprette HP Pavilion
Fra : flemming_h
Vist : 856 gange
300 point
Dato : 29-09-11 22:09

Hej

Jeg har en HP pavilion S 7621 sc Produkt nr. RJ 785 AA den begyndte, at køre langsomt og
stoppe i forskellige prg. jeg har så slukket PC adskillige gange og nu kommer XP logo nogle
secunder og derefter opstart igen

Jeg starter med genoprettelsesdisk og får følgende:

Recovery tool cd med følgende valgmuligheder.

1 Remove recovery partion
2 Start PC rcovery program
3 Run Microsoft recovery program
4 Create new data partition
5 Instruktion

DA JEG GERNE VIL REDDE NOGLE FILER OG BILEDER vælger jeg 2 ( er dette rigtigt)

Starter Windows setup

Windows XP home edition setup This portion of the setop prg. prepares XP to run
on your PC (hvis dette vælges kan den ikke finde produkt key )

To repair a win XP inst. using recovery concole , Press R dette giver 2 valgmuligheder

1 = C:\ MiniNT
2 = C:\ I386 Jeg kan herfra bruge alle DOS kommandoer.

Mine spørgsmål.

1 Er dette den rigtige vej , hvis ja, hvilken skal jeg vælge og hvordan?

2 Kan jeg evt. tage HD ud og sætte den i gl.PC (win 98) skifter den selv drev nr.?
3 Er der andre muligheder ?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 310 point
Dato : 29-09-11 22:17

Lyder som om din harddisk er ved at stå af...
kører du een af disse

Citat
1 Remove recovery partion
2 Start PC rcovery program
3 Run Microsoft recovery program
4 Create new data partition

mister du alle data.....billeder mv.

prøv om du kan starte den op i fejlsikret tilstand (failsafe) ved at trykke F8 når den starter op
lige efter HP logo og inden XP logo kommer op.

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 29-09-11 22:21

hej DK

Jeg kan heller ikke starte i fejlsikret

venlig hilsen Flemming

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-09-11 23:02

Du skal bruge din Windows XP cd og derfra boot op

Hvis du bliver bedt om det, skal du vælge de indstillinger, der er nødvendige for at starte computeren fra cd-drevet.

2.Tryk på R, når skærmbilledet "Velkommen til installationsprogrammet" vises, for at starte genoprettelseskonsollen.

3.Hvis computeren har dual boot eller multiple boot, skal du vælge den installation, du vil have adgang til fra genoprettelseskonsollen.

4.Når du bliver bedt om det, skal du skrive administratorens adgangskode. Hvis administratorens adgangskode ikke findes, skal du trykke på ENTER.

5.Skriv chkdsk /f/r c:
og tryk enter, der kan gå meget lang tid, når den er færdig skriv så exit og tag cd'en ud, hvis du er heldig skarter den nu normalt op igen.

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 30-09-11 00:05

hej DK

Der ikke XP diskette med, Jeg skulle selv oprette denne , og det har jeg . 2 stk. DVD`er og en genoprettelsesdiskette

ifølge den danske vejledning skulle jeg få to valgmuligheder , s= standardgenoprettelse og
f = fuld genoprettelse men genoprettelsesdisk. er på engelsk med valgmuligheder som jeg har beskrevet i oplægget

men som jeg også har beskrevet ,kan jeg bruge DOS kommandoer , jeg vil prøve chkdsk med fejlretning og håbe ellers flytter jeg den til anden PC

Det bliver nok først i week-enden men jeg hører gerne mere

venlig hilsen Flemming

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-09-11 11:10

Hej flemming_h.

Allerførst, så er din hd garanteret formateret med NTFS, og det kan Windows 98 normalt ikke håndtere. Så medmindre at du på din Windows 98 maskine har installeret et eller andet som gør at den kan så glem denne mulighed.

Jeg vil anbefale at du booter på en cd/dvd med en live-udgave at et styresystem, for eksempel Linux, som giver dig mulighed for at kopiere dine data ned på enten en ekstern disk eller en cd/dvd. Dette er den sikreste udvej. Hvis du skulle have adgang til en installations CD til Norton Ghost ver. 10 eller nyere så kan du også boote på denne. Her starter så blot en specialudgave af Windows hvor du bl.a. får adgang til en skrabet udgave af Stifinder hvor du kan kopiere dine data ned på en ekstern disk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-09-11 11:31

Du har størst mulighed for at redde dine data hvis du gør som ovenstående skriver. Brug Ubuntu til at boote med og red dine data.

Ubuntu kan downloades og er gratis.

http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 02-10-11 20:26

Tak for Hjælpen
til

DK
Soren_Steen_Nielsen
Granner01

Til orientering har jeg med Linux , fået kopieret mine filer
jeg førsøger nu , at genoprette

Venlig hilsen og tak

Flemming H

Godkendelse af svar
Fra : flemming_h

Dato : 02-10-11 20:28

Tak for svaret dk

Venlig hilsen
Flemming H