/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
lygtefisk
Fra : claus50
Vist : 734 gange
20 point
Dato : 29-09-11 22:03

jeg har haft 2 par lygtefisk i hvert akvarie begge har lagt æg problemet er at der ikke er kommet nået ud af begge par er der nogle der kan fortælle mig hvorfår ? de er måske ikke blevet befrugtet på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-09-11 06:57

Prøv at se, om du kan finde svar på dit spørgsmål her: http://akvariesiden.akvariefisk.dk/article/show/?Article=1328

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 30-09-11 18:01

Først skal vi være enige om at lygtefisk er en lille sølvfarvet barbe med en plet ved haleroden?

De skal vidst nok have temperatur ændringer før æggene bliver til noget.

Lygtefisk er dog en stimefisk og bør bestemt ikke holdes i par...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-09-11 23:36

Er de importeret = kan de være bestrålet
for at holde fiskene rene og sunde , til de skal sælges,
til uvidende mennesker!!!!!
og er derfor STERILE - men de kan stadig yngle = NO BABY`s..

Kommentar
Fra : claus50

Dato : 06-10-11 22:35

til jesper30 tak for rådet de er i stime men ikke når de skal yngle og tak til trolpige og nomore undskyld forsinkelsen

Kommentar
Fra : claus50

Dato : 22-10-11 05:18

hej er der nogle der ved om der er nogle store akvarieopdrætre ikke ørreder her i danmark og måske hvor i landet de ligger ?