/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Stillehavskrigen
Fra : Cimbombom
Vist : 671 gange
65 point
Dato : 28-09-11 21:21

hej
jeg vil gerne starte en lille debat om 2.verdenskrig.

tror i at USA kunne vinde stillehavskrigen hvis ikke de havde brugt Abomber ?

eller vil de japanske Kamikaze zero selvmordsfly, gøre en for stor skade på den amerikanske flåde..

2.sprøgsmål : ved godt at japanerne brugte selvmordsfly, men var det etisk korrekt af amerikanerne at smide Abomber på "ikke militærer mål"

hilsen cimbombom.

håber der er nogen der vil deltage i debatten

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 75 point
Dato : 28-09-11 22:08

Japanerne var jo nok udgået for brugelige fly på et tidspunkt, og desuden ville amerikanerne satse på at bombe alt hvad der lignede infrastruktur i Japan før en invasion.

Skulle Japan have været invaderet havde det kostet tonsvis af blod på begge sider, det japanske folk har jo en historisk traditionel kampvilje hvad der ville udløse kamp om hver meter af landet, dette ville amerikanerne ikke da de ikke havde nogen interesse i at smadre landet, eller sig selv, og derfor smed de atombomberne hvad der kostede langt færre liv end en konventionel krig.

Noget andet er at russerne kunne have blandet sig så Japan ville ende som Korea, dette står ikke i historiebøgerne så det er udelukkende min egen teori, men det bygger på at russerne på et sent tidspunkt gik fuldbyrdet ind i krigen mod Japan ved at smide dem ud af Manchuriet da de havde fået ledig kapacitet fra krigen i Europa, under selve krigen havde de jo "for travlt" på andre fronter til at slås mod hinanden så det kom kun til mindre bataljer.
Russerne sidder nu stadig på nogle øer nord for Japan, disse burde have været rømmet for længe siden men det er så blevet forsinket idet der er store gasforekomster i området, hvad hverken Japan eller Rusland vidste noget om i årevis.

"Ikke militære mål" er udvandet idet en krig jo altid går hårdt ud over civilbefolkningen, her mener jeg også at japanerne fortjente den afstraffelse idet de absolut ikke var bagud for nazisterne hvad angår at pine befolkningen i koncentrationslejrene og lave menneskeforsøg og voldtægter.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-09-11 22:32

De startede en KRIG pga, af mangel/ blakket af US/ andre - på DRIV-STOFFER

A_Bomben var total UNØDIG at bruge, de havde INTET at give af.
Den skulle BARE afprøves på mennesker.

Ellers havde de sikkert brugt bomben mod __diverse muslimer __
men så får US sikkert RADIAKTIVT udstødnings - et eller andet US ikke kan undvære

HJULET uden ende...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-09-11 22:36

Citat
Noget andet er at russerne kunne have blandet sig så Japan ville ende som Korea

Glemte du ikke lige, at de (Rusland/ ikke USRS) havde tabt EN krig mod Japser´ne ( 1904? ) og
de havde ingen interesse i samme land, som visse andre lande.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 30-09-11 01:02

Tak for svaret LuffeA.