/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerblæk
Fra : BertelBrander
Vist : 1337 gange
123 point
Dato : 27-09-11 00:06

I gode gamle dage kunne man købe blæk til at fylde på sin printer. Sidst jeg købte var det fire flasker med ca. 200 ml i hver, til ca. 250 kroner. Men nu kan jeg ikke finde ét eneste sted hvor jeg kan købe blæk
Jeg kan købe 4 uoriginale patroner, til i alt 200,- men der er kun nogle få ml i hver (18 + 3*13 ml). Selv om det er billigere end originale patroner, er prisen stadig horribel, det bliver over 1,- pr side jeg skriver ud!

Det handler om en Brother DCP 375 CW.

Så spørgsmålet er: Hvorfor kan man ikke længere købe blæk til printere og hvor finder jeg den billigste løsning?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-11 00:55
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-09-11 01:30

LuffeA, jeg ved ikke rigtigt hvad det der er, men jeg er ret sikker på at det ikke er printerblæk. Der er f.eks. ikke nogen sort farve.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-09-11 06:59

Jeg har før købt blæk her fra: http://www.trykspar.dk/shop/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-11 07:52

Aldi har med jævne mellemrum herhjemme - i Tyskland har de konstant....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-09-11 08:44

Prøv at skrive `Printer blæk´ på google, - masser af muligheder.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-09-11 10:11

@ Troldepige
Jeg har for et årstid siden købt den Scorpio til HP Photosmart C 5180, som kan købes via dit link. Den fungerede fint i starten, så begyndte den at lække lidt. Jeg satte den så på et stykke køkkenrulle i en plastbakke, men pludselig en morgen, da jeg kom op , var den eksploderet - der var blæk sprøjt vidt omkring, så jeg kan ikke advare nok om den, selvom det var smart så længe den virkede.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-09-11 15:00

De ting jeg har købt hos Trykspar er flasker med blæk, sprøjter til at fylde på med, og noget rensevædske.
Og der har ikke været nogen problemer.

Og det er mit indtryk, at BertelBrander helst vil have blæk, som h*n selv kan fylde på de gamle blækpatroner.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-09-11 17:14

Printerblæk er Verdens dyreste væske. Slår olie og endda maltwhisky (heldigvis, så )
Jeg er tilfreds med at bruge svenske www.inkclub.com de har god og hurtig service

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-09-11 18:37

@Troldepige, tak! Man kan faktisk stadig købe blæk. Firmaet og deres side ser lidt skummel ud, men hvis ikke jeg finder andet, prøver jeg dem.

@Nul7, hvis jeg søger efter printerblæk finder jeg 1000 sider der vil sælge printerpatroner.

@Sønder, det er printerpatroner, ikke blæk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-09-11 20:07

Som refi skriver:

I Aldi,har de kvalitets-blæk i læssevis. 3 x 40 ml + 40 ml rensevædske.
Samt nødvendig udstyr for påfyldning. 44,95 kr.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-11 21:00

Selv bruger jeg kun originale patroner men du kan købe alt det blæk du vil hos Printerrefill, et gammelt firma som har bestået siden 90serne, linket viser sort blæk men der er meget mere i menuen til venstre, 500ml. til 539kr. :
http://www.printerrefill.dk/shop/a-bk-sort-365c1.html

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-09-11 21:32

@Mosebaek, 40 ml er ikke ret meget, og hvorfor kun 3 gange? Hvad skal jeg bruge rensevæske til? Er det 44,95 pr farve? Men ellers ser det godt ud, hvis jeg kan finde det.

@o.v.n, det ser rigtig interessant ud.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-09-11 21:35

Citat
Hvad skal jeg bruge rensevæske til?

Til at rense blækpatron/printerhoved med.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-09-11 22:05

Det er en Brother, blækpatron og printerhoved er to forskellige ting. Ingen af dem skal renses med rensevæske.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-09-11 00:02
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-09-11 00:14

@nomore, billigere end nogensinde. Eneste anke er at det ikke er et Dansk firma.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-09-11 06:44

Citat
Det er en Brother, blækpatron og printerhoved er to forskellige ting. Ingen af dem skal renses med rensevæske.

Jeg kender ikke en Brother printer, men så vidt jeg er underrettet er der printere, hvor printerhovedet siddet på blækpatronen.

Og jeg ved, at hvis ikke jeg renser "de der metaldimser", der sidder på mine blækpatroner, så går det hele i udu.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-11 09:17

Citat
I Aldi,har de kvalitets-blæk i læssevis. 3 x 40 ml + 40 ml rensevædske.
Samt nødvendig udstyr for påfyldning. 44,95 kr.

Altså 3 flasker sort blæk à 40 ml. Rensevædsken har jeg aldrig brugt.

Jeg har dog tænkt på,om det kan bruges til piberensning.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-11 10:25

Hvis du bruger 1/2 liter blæk om året er det sgu en forkert printer du har købt dig

Blæk holder jo ikke uendeligt - du kan ikke have lager til flere år...

Et sæt farve + 1 sæt sort fra Aldi = 100 kr. holder rigeligt i et år

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-09-11 11:37

Citat
Eneste anke er at det ikke er et Dansk firma.

Det stod der jo ikke noget om...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-09-11 11:41
Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 123 point
Dato : 28-09-11 12:09
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-09-11 13:26

Det kan hurtigt blive en hel del dyrere hvis man bestiller blækket hjem fra dealextreme, og pakken bliver snappet i tolden ;)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 00:17

Citat
Det kan hurtigt blive en hel del dyrere hvis man bestiller blækket hjem fra dealextreme, og pakken bliver snappet i tolden ;)

Læs om told og skat på (ingen SKAT på køb under 79.-)
=
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

NB:
Tror næppe alt bliver åbnet af SKAT = så tag chansen?
Og dumper der en SKAT seddel + bøde IND hos dig,
IKKE NOGET JEG HAR BESTILT...
Selv om de har konto/ paypall mumre.
Bøden + moms er sikker større - end miste det, du har bestilt

Godkendelse af svar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-10-11 22:49

Har netop bestilt hos trykspar, håber det går godt.
Tak til de medvirkende!