/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
kort over bangkok
Fra : lexiben2
Vist : 924 gange
50 point
Dato : 24-09-11 22:52

Hvor kan man købe et godt by-kort over Bangkok ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-09-11 23:09

Boghandleren
alimak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 23:46

Google earth
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-09-11 06:41
Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 50 point
Dato : 25-09-11 23:25

et kort over Bangkok,....
Hmm,.. regner du så med at kunne finde rundt i byen ?

er du klar over hvor stor Bangkok er, ?
man mener der lever over dobbelt så mange som i hele Danmark, (uofficelt)
byen består af 50 hoveddistrikter,.. hver distrikt er på størrelse med Odense, !

hvis du vil have ét stort kort der dækker hele Bangkok vil det fylde som flere store aviser,

det bedste du kan gøre er at finde ud af hvilke områder du vil besøge,

formentlig skal du bo på et hotel,
hotellerne har lokal kort over det område de er placeret i, til deres gæster,
du kan også kikke lidt på hele bangkok her, og evt printe ud (screenprint)
http://www.bangkok-maps.com/
(siden kan virke lidt sløv med de mange data)

i venstre kolonne kan du vælge distrikt
der er også et kort over byens BTS (sky tog-net)
og 100 vis af andre uundværlige informationer,

og så husk lige på at det bliver mørkt kl 18.00 (6pm.. hver dag året rundt)
når det bliver mørkt vågner byen op,. og forvandles totalt til et stort market,
så det du så på vejen ud, kan du absolut ikke genkende på vej tilbage,

dertil kommer at alle gadenavne og vejskilte er skrevet på Thai, (tekst-sprog)
så hvis du ikke kan læse Thai, er det næsten umuligt at finde rundt
også selv om du har et kort,
medmindre du har en ufattelig god orienteringsevne, !!!

det bliver ikke meget bedre af at 9 ud af 10 thaier
ikke forstår,.. skriver,.. eller taler Engelsk,.. og ikke forstår at læse et kort,
så en rigtig god ide er at få hotellet til at skrive adressen på Thai (få et visitkort)
så kan du altid finde tilbage om ikke andet i en taxi som er ufattelig billig,

de små 'tuk tuk' er endnu billigere, men hvis du er alene,
så regn med at det tager noget længere tid, de vil forsøge at få dig til at besøge næsten alt,
lige fra tøjfabrikker til bordeller, ...
så får 'tuk tuk' chaufføren nemlig en dunk benzin for ulejligheden,...
men i de fleste tilfælde er det både billigere og hurtigere med en rigtig taxi,

en anden god hjælp er at investere i en WI FI Smartphone, hvis du ikke allerede har en,
der fås en smart apps 'learn Thai' gratis,.. (kan udviddes mod betaling)
den virkelig smart og kan blive en uvurderlig hjælp,.....
viser teksten både på Thai, og Engelsk + man kan høre udtalen,

jeg har den selv på min android,.. fås vist også til iphone,
https://market.android.com/details?id=com.codegent.learnthai

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 19-12-11 11:36

Tak for svaret EA_HS.
Tak igen for dit fine svar, det gik som en leg i Bangkok, jeg havde bukket 13 hotteller fra Danmark, og fire af dem var i Bagkok. har lige hentet app`sen ...Tusind tak.
Det kan være vi ses i Thailand
M.v.h. Lexiben2