/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
OutLook - Vælge afsender ID
Fra : Smitty
Vist : 869 gange
150 point
Dato : 22-05-03 17:09

Jeg har i øjeblikket 3 forskellige konti installeret i min OutLook.

Det jeg mangler er et program/add-in, som gør at jeg bliver spurgt om, hvilken af disse kont1 jeg vil bruge når jeg skal sende en ny mail. Standard konto i OutLook er min firma-mail; men der er ikke nogen grund til at bruge denne, når det er privat. At skulle ændre opsætningen i OutLook er selvfølgelig en mulighed; men det er ærlig talt lidt "bøvlet" at skulle skifte adressen på denne måde hvert andet øjeblik.

Kender du et program/add-in der kan klare ovenstående?

På forhånd tak for hjælpen

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 17:18

Hej Smitty.
Hvilken version af outlook bruger du? Jeg ved at i Outlook express 6 kan man blot trykke på send mail. Derefter når selve formlen kommer frem kan du trykke i feltet "from" hvor du kan vælge hvilken af dine e-mail adresser du vil sende fra.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 22-05-03 18:24

Hej

Ja og i 2002 (XP) kan du angive kontoen der skal sendes fra, NÅR du har åbnet vinduet til at skrive din mail i.

Her vælger du blot: Knappen "Konti" i værktøjslinien.
Findes denne knap ikke så gør sådan her:

Højreklik på værtøjslinien og vælg "tilpas"

I det oversigten der åbnes, vælger du KATEGORIEN "Standard" (venstre liste) og punktet "Konti" i KOMANDOER (højre liste). Dette punkt kan du nu trække op på værktøjslinien, så skulle den være der.

Nr du er færdig, vælger du "LUK"

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 22-05-03 18:40

Tak Tak; men det er en rigtig OutLokk - ikke en Express!

Altså OutLook 2000 m. SP-3.

I denne kan man skifte ved forsendelseskonto i oversigten under
Funktioner / Serviceprogrammer / Levering

Ikke den mest "festlige" rutine at skulle huske, når man det ene øjeblik sender en firma mail - og det næste en privat - eller fra én helt 3. konto!

Spørgsmålet er altså, et program som får lavet dette skift når der skrives en ny mail.

Håber dette uddyber problemet lidt mere.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : ISAKSEN

Dato : 22-05-03 21:04

Med risiko for at blive "buhet ud" er her et simpelt bud:
Ud over at have felterne TIL, CC og BCC i en ny mail, er der mulighed for at få vist feltet FRA.
(start en ny mail, vælg VIS, FRA-felt)
Hvis du nu har dine tre mail-adresser oprettet i dit Kontaktperson-arkiv, kan du vælge den aktuelle FRA-adresse.

Måske det giver det ønskede resultat... Jeg har ikke selv mulighed for at teste det.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 22-05-03 22:16

Selv tak Smitty

Outlook 2002 (XP) er da også en rigtig OUTLOOK

Bare en nyere version end den du anvender....

Måske bare endnu et eksempel på, at man bør fortælle alt om version med mere når man stiller sit spørgsmål

> Isaksen - dit forslag er ikke umuligt, men nok lige så uoverskuelig som den Smitty selv beskriver.

Jeg ville dog - hvis jeg var Smitty - kigge kigge i Tilpasningen af værktøjslinierne. Nu er det efterhånden et par år siden jeg selv anvendte Outlook 2000, men jeg mener også værktøjslinierne kan tilpasses der.

Mon ikke man via Tilpas KATEGORI:Funktioner -> Serviceprogrammer --> Levering kunne få en knap op. Ellers må man jo evt. lave en makro, som man så laver en knap til. Desværre er det at lave makroer ikke det nemmeste i Outlook.

Med mindre det kan lade sig gøre at finde en eller anden gammel ad-on (i form af en makro) så tror jeg ikke der er meget håb forude, da der nok ikke er mange der udvikler noget til et program med godt 3 år på bagen, hvor der allerede er kommet to nye versioner (2002 og 2003)
Det er desværre nok de barske kendsgerninger.

Jeg har browset gennem nogle af de kilder jeg havde til sådanne ting, uden at finde noget.

Men prøv selv at kigge her: http://www.sperrysoftware.com/jcHome.asp , ellers er der muligheden for at prøve f.eks. en af Tucows downloads steder (Tucows.dk giver mulighed for at vælge den du helst vil).
Du kan jo også søge på nettet, eksempelvis:
Kode
http://www.google.com/search?num=20&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&as_qdr=all&q=%2Bmacro+%2B%22outlook+2000%22+%2Bmicrosoft+%2Bselecting+%2Bdownload&lr=

mvh

BenKvist