/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CPU forøgelse!?
Fra : webspy
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 22-05-03 16:21

Jeg har en AMD-K6 500Mz CPU, jeg vil gerne have en større, men hvad skal jeg kigge efter?
Jeg har hørt noget om at man skal vælge noget med SOCKET type, men hvordan finder jeg ud af hvad det er, og hvor det står, på min com.!?

Og så lige et tillægsspml. Hvis jeg skulle opgradere CPU´en, hvor stor skulle den så være...

\\webspy

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 16:26

Det første som du skal kigge efter er, hvilke hastigheder dit motherboard understøtter. Det står i manualen. Hvis du stadig er i tvivl så skriv navnet på dit motherboard og så kan jeg fortælle dig hvilke CPU'er du kan opgradere den med.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : ZiZZDaaN

Dato : 22-05-03 16:29

Jeg ville ikke bruge penge på at finde en anden AMD-K6 CPU. Jeg ville derimod sætte penge i et nyt bundkort, ny cpu og ny ram, da der er sket meget på dette område siden K6 kom på markedet, og det vil næsten være umuligt at finde en forretning, der fører nogle af delene, som passer på et K6 motherboard.´

Hvis du ikke selv kan skifte motherboard, cpu og ram og heller ikke kender nogen, som kan hjælpe dig med det, vil jeg nok gå til nogle forhandlere og høre, hvad de skal have for at opgradere din pc, hvis det ikke ligefrem kan betale sig at købe en ny.

Hvor hurtig din cpu, ram osv. skal være afhænger meget af dit behov, så det er lidt svært at rådgive om.

-ZiZZ

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-05-03 16:44

hvis jeg skulle ud og købe ny pc nu ville jeg under ingen omstændigheder købe en under 2,5Ghz og det understøtter dit bundkort nok ikke.. da det lyder til at være en ældre model når du kører med en 500Mhz cpu.. så jeg vil tilslutte mig ZiZZDaaN..

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-05-03 16:50

http://www.1tegration.dk/showpage.asp?ID=75

Afhængig af hvad du skal bruge den til synes jeg dette er et rimelig godt tilbud.. ligger godt nok under de 2,5Ghz men en udemærket pc.. måske kunne man overveje at skifte grafik-kortet men det er udemærket hvis den ikke primært skal bruges til spil.. har selv et >Asus geforce 4 ti4200 128 md ddr< hvilket er udemærket kort og som er ved at være nede i pris..

Kommentar
Fra : webspy

Dato : 23-05-03 14:41

JudAs.J.LAiR.P: Og hvis jeg ikke har manualen...?, har ikke lige navnet på motherboardet på mig men det kommer til næste besked.!

\\webspy

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 24-05-03 12:28

Hej spy.

To gode sider når du skal opgrafere/købe nyt/lære hvordan, er
www.tweakup.dk
www.edbpriser.dk

For at starte bagfra er edbpriser et samenligningssted hvor du kan tjecke priser på alt i dk og bygge en "virtuel" com og tjecke prisen.

Tweakup er en side med guides, downloads og meget andet.
Men de har en "byg selv" guide en "Bundkort" guide og en masse andre guides der kan hjælpe med stort set alle problemer.
Jeg samlede selv en com efter deres anvisninger og det var squ ganske smertefrit

Så held og lykke

DavidP