/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ejer jeg portrættet af en anden?
Fra : kartoffel88
Vist : 835 gange
20 point
Dato : 24-09-11 10:39

Jeg har taget et billede af en kendt dansker. Fordi jeg synes det blev rigtig godt, vil jeg gerne sprede det via Royalty Free fotos (Hvad end det hedder på dansk).

Men må jeg det? Det er mig der har taget billedet, men det er et close up af vedkommende. Det var planlagt og jeg var hjemme hos personen, kun for at tage billedet.

Jeg kan selvfølgelig spørge vedkommende selv( Og har også tænkt mig at gøre det), men jeg vil gerne vide hvad reglerne er.

Nogen der kender dem?

Smider 20 Point på ekstra efter midnat.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-09-11 10:50

Du må ikke publicere det uden tilladelse

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 30 point
Dato : 24-09-11 10:54
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-09-11 10:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 13:41

Der skal være en klar samtyggeaftale før du lægger det ud til offenlig brug.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-09-11 15:25
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 15:40

hvis det er billedet af mig da jeg modtager gevinsten på 1 mill kr. - må du ikke sende det ind på datingsiderne...................................der bliver et værre rend.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 24-09-11 16:16

Tak for svarene

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 24-09-11 16:17

Arghhh.. nu glemte jeg de ekstra 20 point

Laver en tråd i aften med dem.