/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Fjerne røglugt
Fra : Sønder
Vist : 929 gange
100 point
Dato : 23-09-11 21:28

Har lige fået en kontorstol af en god ven. Desværre stinker den af hans cigaretrygningslugt. Det er med (kunstigt) læderbetræk/nappa -agtig overflade.
Kan jeg få lugten væk? Har prøvet Rodalon en gang, men virker ikke .

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-09-11 21:34

prøv forsigtigt med eddike. problemet er, hvis lugten sidder helt inde i skumgummiet / fyldet i stolen. Så er det ikke let at komme af med. Er det kun i betrækket, så burde eddike kunne klare det.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-09-11 21:41

Overvej evt. om stolen kan betrækkes om.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-09-11 22:45

Prøver eddike i morgen og vender tilbage....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-11 09:07

Vi har altid et par underkopper med eddike stående efter rygerbesøg.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-11 09:23

Hvis ikke du oplever at eddiken hjælper på lugten, så findes der noget, der hedder R10, som skulle være effektivt. Det er da værd at prøve - hvis stolen altså er god?

http://sliplet.dk/rengoeringsartikler-ol-405/r10-lugtfjerner-1493.html?gclid=CKjg56qytasCFcMXzQodQkhlfQ

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 24-09-11 21:37

afventer stadig...vender tilbage!

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 26-09-11 17:36

Tak for svaret pifo. Jeg køber en flaske R10

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-09-11 18:17

Held og lykke med det - jeg håber, det lykkes for dig. Hvis det virker, kan du så ikke poste det til mig eller evt. lægge det ud under tips?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-09-11 17:09

OK