/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Open office regnedyr
Fra : Højris
Vist : 654 gange
500 point
Dato : 23-09-11 15:41

Hey you !

Når jeg markere et antal celler i en kolonne eks. D10 til D25 og så efterfølgende
vil have dem til at stå fra celle B40 og op efter. B40 og til B25
altså modsat af hvad den ellers gør, markere B40 og ctrl v bliver det jo fra B40 og til B55.
NB. Række følgen af indhold i cellerne er i første omgang ligegyldigt.
Tænker lidt på asending / dsending

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-11 17:12

Skal cellerne:
a
b
c
blive til
c
b
a

ved indsæt fyldes der jo altid til højre og ned

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 23-09-11 18:55

Ejvind det der er essensen er at du klikker på en celle og så bliver cellerne fyldt opad i stedet for nedad.

Jeg har på nuværendes 45 kolonner med varierende indhold, cellerne er 0,55 cm i bredden. så det ligner et søjlediagram der står på hovedet.
xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxx xxxxxxx Som sådan ca. hvis den øverste række var forneden og den
xxxxxx xxx x x nederste for oven ville det ta sig ud som et søjle diagram.
xx xx xx x
xx x x x
x x x
Det pis til kandu formatere det efter forgodt befindende.

Indholdet i cellerne er ligegyldigt. Der kommer en ny kolonne til hver dag så når der er gået et år er der 365 kolonner.

Højris

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 23-09-11 19:05

Citat
ved indsæt fyldes der jo altid til højre og ned

Ja men jeg skal bruge den modsatte altså op.

Alternativt kan en funktion til at flytte cellerne "med indhold" ned til en række startende på eks. 60 også bruges.

Højris

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-09-11 19:38

Det lyder sjovt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-11 19:56

Kan du vende arket på hovedet? Jeg har læst om at man kan med MS Office regneark men ved ikke om Open Office kan det samme:
http://bc.pcworld.dk/art/167104

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 23-09-11 22:14

o.v.n.
Det kan den så ikke.
Jeg har gransket mulighederne, så der er vel ikke andet end at få strikket en spidsfindig formel sammen.
Håber der er et par Kandutter der har et forslag.
Måske Benjamin Hansen, xterminator eller Sion.
Det er jo ikke kapaciteterne vi mangler.
Højris

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 24-09-11 17:29

Citat
Alternativt kan en funktion til at flytte cellerne "med indhold" ned til en række startende på eks. 60 også bruges.

Du kan jo trække indholdet rundt som det passer dig.
Tryk og hold venstre musetast på den første celle, flyt nu musen til den sidste celle og slip venstre musetast, cellerne er nu markeret med blåt
hvis du så holder venstre musetast inde kan du flytte cellerne rundt som det passer dig
hvis du kun vil kopiere dem skal du holde CTRL+ALT inde mens du flytter cellerne rundt

lidt svært at forklare men prøv det engang

ellers skal vi måske lave en makro der kan klare det ønskede, eller måske det er noget der kan klares med en pivottabel?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 29-09-11 07:34

Citat
lidt svært at forklare men prøv det engang

Ja den har jeg styr på, men en kolonne/søjle af gangen.
og så 365 af slagsen
Hvordan ser den pivo løsning ud. ?
Højris

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-09-11 17:34

Er der noget vi kan se så så det er nemmere at forstå?
et eksempel måske

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-09-11 10:15

Ja sådan ser det ud, lidt af en dryppestens hule eller omvendt søjlediagram.
http://peecee.dk/upload/view/329176

NB. Bemærk antal tælleren øverst.

Højris

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 24-10-11 08:00

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Det virker.